کارگروهی برای ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی تشکیل شد

کارگروهی برای ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی تشکیل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه پنجم مصوب کردند که کارگروهی برای انجام پژوهش‌های کاربردی، سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و مقررات ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز ماده ۱۵۱ مربوط به بخش مسکن فصل اقتصادی را تصویب کردند که بر اساس آن شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است به منظور تدوین و ترویج الگوهای معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی با تشکیل کارگروهی مرکب از نمایندگان دستگاه‌های ذیربط و صاحب‌نظران و متخصصان رشته‌های معماری، شهرسازی و حوزوی نسبت به انجام پژوهش‌های کاربردی، سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط و مقررات و ترویج الگوهای مورد نظر اقدام نماید.

بر اساس این مصوبه بایستی ضوابط و تهیه طرح‌های مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری و روستایی برای معلولین جسمی - حرکتی بررسی و تدوین گردد. هم‌چنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف شده‌اند بر اساس ضوابط و طرح‌های این موضوع نسبت به مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهری و روستایی اقدام نماید.

هم‌چنین در این مصوبه مقرر شده است که مصوبات شورای فوق برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و کلیه مالکان و سازندگان لازم‌الاجرا است.

بر اساس بند دیگری از این مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های آموزشی بر اساس توصیه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری نسبت به بازنگری سرفصل‌ها و محتوای دروس مربوطه اقدام نمایند.

 

 

 

    نظرات