محوطه ارک تبریز برای بازدید گردشگران آماده می شود

محوطه ارک تبریز برای بازدید گردشگران آماده می شود

ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز در حاشیه بازدید از محوطه بنای تاریخی ارک در گفتگو با خبرنگار شهریار ، گفت: محوطه ارک و محدوده ای که برای ایجاد پارکینگ حفاری شده بود، اکنون شکل خوبی ندارد و با توجه به اینکه این اثر تاریخی مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد، باید ساماندهی و برای بازدید آماده شود.

وی ادامه داد: این محل از نظر میراث فرهنگی نیاز به کاوش داشت اما ظاهرا عملیات آن متوقف شده بود. با توجه به در پیش بودن فصل گردشگری، به همراه مدیرکل میراث فرهنگی از این محل بازدید کردیم و روش هایی که نیاز است این محوطه به شکل علمی اصلاح شود، مورد بحث قرار گرفت.

ایرج شهین باهر با تاکید بر لزوم آماده سازی آبرومندانه این محوطه برای بازدید گردشگران، عنوان کرد: قرار است به زودی جلسه ای با معاونت محترم سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار و تصمیمات نهایی در خصوص اصلاح محوطه ارک اتخاذ شود تا این اثر تاریخی به شکل آبرومندانه برای بازدید گردشگران آماده شود.

وی در خصوص مسیر پیاده راه مجاور ارک، گفت: این مسیر بیشتر به عنوان پیاده راه تعریف شده است و بازگشایی مسیر سواره راه آن نیاز به مصوبه شورای ترافیک دارد. چنانچه این مسیر بطور کامل به پیاده راه تبدیل شود، بعضی مسیرها دسترسی خود را از دست می دهند که در این صورت مسیرهای جایگزین آنجا طی مطالعاتی مشخص می شود تا مشکلی برای ترافیک این محدوده ایجاد نشود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات