برنامه ایمن سازی شهری در سال جاری تدوین می شود

برنامه ایمن سازی شهری در سال جاری تدوین می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از تدوین برنامه ایمن سازی شهری در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر زوربخش از بازنگری مطالعات آموزش فرهنگ ترافیک و تدوین برنامه ایمن سازی کلانشهر شیراز در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می شود همزمان با برنامه ریزی و اجرا در دو بخش ایمن سازی و آموزش فرهنگ ترافیک و تعامل مثبت و سازنده با سایر نهاد‌های متولی بویژه پلیس در ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات شهری اقدام شود.
زوربخش اضافه کرد: در یک سال گذشته بلوار‌های رحمت، شهید چمران، معالی آباد ، اتحاد، مولوی، خلیج فارس، جانبازان، حسینی الهاشمی، مدرس، جمهوری، دکتر حسابی، هفت تنان، زینبیه، فرصت شیرازی، والفجر، سرداران، رسول اعظم، میدان پاسارگاد و کمربندی شیراز در قالب نصب تجهیزات ترافیکی، نظارت تصویری و اصلاح هندسی ایمن سازی شده است.
وی تصریح کرد: شناسایی و اصلاح ۱۷۰ نقطه حادثه خیز شهری مهمترین اقدامی است که در یک سال اخیر با همکاری پلیس راهور انجام گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، تجهیز ۱۳ دستگاه خودرو سیار پلیس به دوربین نظارت تصویری را از دیگر اقدامات موثر این حوزه در کاهش سوانح رانندگی اعلام و تصریح کرد: توسعه مرکز کنترل ترافیک و توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت در سطح شهر بویژه کمربندی از مهمترین اقدامات در حوزه هوشمند سازی معابر و کاهش تصادفات شهری بوده است.
مجتبی زوربخش با بیان اینکه آمار فوتی‌های سوانح رانندگی نوروز سال گذشته، ۸ نفر بوده است، اظهار داشت: با تمهیداتی که در بخش‌های نظارت تصویری، کنترل سرعت، ایمن سازی و اصلاح هندسی معابر اندیشیده شد آمار فوتی‌های نوروز امسال بنا به آمار پلیس ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات