اجرای طرح تفکیک پسماند شهر / آموزش و فرهنگ سازی / جمع آوری خاک و نخاله

اجرای طرح تفکیک پسماند شهر / آموزش و فرهنگ سازی / جمع آوری خاک و نخاله

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، عباس رجبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان ، در گفت و گویی با تشریح اقدامات این سازمان در سال گذشته و ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت شهروندان در اجرای طرح تفکیک پسماند شهر ، اظهار داشت: در این طرح شهروندان با تفکیک زباله های خشک مانند کاغذ ، شیشه ، پلاستیک و فلز و تحویل آن به کلبه های تپش مستقر در نقاط مختلف شهر ، نقش موثری در زمینه تفکیک پسماند و بازیافت زباله داشته اند.

وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه تفکیک زباله از مبدا ء در مدارس ، ادارات ، مهدکودک ها ، مساجد و نیز برای کسبه با هدف افزایش مشارکت شهروندان در اجرای طرح تپش ، از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند بوده است.

رجبی با اشاره به رشد چشمگیر همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح تپش ، ادامه داد: در این زمینه و به مناسبت های مختلف در ورودی های اصلی شهر و تفرج گاه ها نیز ایستگاههای تپش در جهت رفاه حال شهروندان دایر گردید.

این مسئول در ادامه جمع آوری خاک و نخاله را از دیگر فعالیت های سازمان مدیریت پسماند در سال ۹۷ دانست و گفت: برخورد با عوامل غیرمجاز تخلیه زباله و خاک و نخاله ساختمانی در حاشیه خیابان ، شستشوی بلوارها ،لایروبی انهار نیز در راستای ارائه خدمات به شهروندان بصورت مستمر در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری وقوع بارش شدید در روزهای پایانی سال را مورد توجه قرار داد و افزود: ستاد مدیریت بحران این سازمان در راستای کنترل جریان آب های سطحی تشکیل و در نقاط مختلف شهر مستقر شده که در جریان بارندگی های شدید ، نسبت به پاکسازی کانال های آب های سطحی اقدام کردند.

رجبی استقرار ماشین آلات و نیروها در جمع آوری گل و لای بوستان ملل را از دیگر فعالیت های ستاد مدیریت بحران سازمان مدیریت پسماند شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان در مواقع بحرانی با آمادگی کامل جهت خدمت رسانی به شهروندان حضور فعال خواهد داشت.

وی به اقدامات این سازمان درحوزه فرهنگی اشاره کرده و اظهار داشت: مشارکت در تور ساری گردی ، برگزاری کارگاه خلاقیت در اتوبوس شهرمون ، مشارکت در برنامه های شب های سکوت و تقدیر از مشترکین فعال طرح تپش از مهمترین فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در سال ۹۷ بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد: افزایش مشارکت شهروندان با طرح های سازمان ، گام مهمی در جهت برنامه ریزی های بهتر و موثرتر در راستای خدمت رسانی می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات