ترمیم شبکه توزیع برق روستای جهر در بخش شهداد پس از ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، به نقل از سید محمد جواد جهادی، مدیر توزیع برق کرمان از ساعت های اولیه با اطلاع از وقوع سیل در مناطق گلباف و شهداد و تخریب شبکه های برق، بلافاصله گروه های کاری این شرکت با تجهیزات کامل به مناطق سیلزده، اعزام و اقدامات لازم جهت رفع خاموشیها صورت گرفت.

سیدمحمد جهادی در بازدید میدانی فرماندار کرمان از روستای سیل زده جهر گفت: پس از آغاز بارندگی در منطقه شهداد و تشکیل ستاد بحران در این زمینه مشخص شد که به علت آبگرفتگی روستای پشوئیه ، علی آباد و جهر و جاری شدن سیلاب به سمت شهداد، شبکه های برق تعدادی از روستاهای این منطقه تخریب و ساکنان منطقه از برق محروم شدند.

جهادی  تصریح کرد: گروه های کاری بلافاصله پس از وقوع سیلاب به منطقه اعزام و عملیات بازسازی شبکه های برق آغاز شد و نخستین تخریب شبکه در ۳۵ کیلومتری بخش شهداد در روستای جهر مشاهده شد که به علت تخریب جاده  امکان عبور و مرور به منطقه میسر نبود.

وی گفت: پس از برقراری مجدد ارتباط جاده ای، گروه های کاری به دو گروه اصلی تقسیم و کار بازسازی و اصلاح شبکه های برق تخریب شده ادامه پیدا کرد و وسعت تخریب شبکه های برق نیز به دلیل حجم و شدت سیلاب پنج کیلومتر برآورد شد.

جهادی  اظهار داشت: با وجود نامطلوب بودن منطقه و بُعد مسافت با همکاری و تلاش گروه های  کاری از شهر کرمان و بخش های گلباف، شهداد و ماهان به همراه سه دستگاه جرثقیل، همکاری پیمانکاران و اهالی، روستا مجدداً برقدار و تمام اکیپ های اعزامی در حال فعالیت و رفع نواقص خطوط فشار ضعیف در منطقه هستند.

وی گفت: در بازدید میدانی مدیر توزیع برق کرمان و همکاران معاونت بهره برداری از محل حادثه میزان خسارت وارده به شبکه توزیع و تجهیزات و تاسیسات برق قریب یک میلیارد تومان برآورد شده است.

وی یادآورشد: در سیل اخیر بخش شهداد یک دستگاه پست تراسفورماتور ۲۵ کاوا و تعداد ۲۰اصله پایه سیمانی به دلیل شکستگی پایه ها به طورکامل تخریب شده و خدمات جدی به خطوط و تاسیسات موجود وارد شده  است.

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در راستای کمک رسانی به مناطق سل زده جنوب کشور و ترمیم شبکه برق رسانی نسبت به ارسال تجهیزات فنی به این مناطق اقدام کرد. با توجه به اینکه استان کرمان به عنوان معین شهرستان حمیدیه در استان خوزستان انتخاب شده است،  یک محموله شامل ۵۰۰دستگاه چراغ لاک پشتی ۴۰۰وات، به منظور ترمیم شبکه روشنایی معابر شهرستان حمیدیه به مناطق ارسال شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات