تشریح فعالیت های کارگروه...

تشریح فعالیت های کارگروه...

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد فعالیت های کارگروه فناوری های نوین ستاد تسهیلات نوروزی برای راهنمایی گردشگران نوروزی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد، مسعود تاج آبی رئیس سازمان فعالیت های کارگروه فناوری های نوین ستاد تسهیلات نوروزی برای راهنمایی گردشگران نوروزی را تشریح کرد و افزود: با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین در بحث راهنمایی گردشگران نوروزی، سازمان در دی ماه سال گذشته اقدام به تشکیل کارگروه ستاد تسهیلات نوروزی در حوزه فاوا متشکل از کارشناسان نرم‌افزار، سامانه‌های هوشمند و سامانه‌های اطلاعات مکانی نمود.

وی گفت: تامین و نصب سخت افزار در خصوص زیرساخت های لازم، تولید محتوا نقشه راهنما، ارائه نسخه دیجیتالی نقشه شهر یزد، ایجاد بستر WIFI و تولید سامانه نقشه همراه یزد، بخشی از خدمات سازمان فاوا در ایام نوروز به مسافران و شهروندان می باشد.

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد همچنین از راه اندازی سامانه نقشه همراه یزد که دارای نود و نُه لایه اطلاعاتی کاربردی برای نخستین بار و در دسترس می باشد خبر داد.

تاج آبی در ادامه اهم فعالیت‌های انجام شده توسط این کارگروه را به شرح ذیل اعلام نمود:

  1. تهیه سامانه نقشه همراه یزد

این نرم افزار که در جلسه ستاد سفر استان رونمایی شد، در سه فاز پیش بینی شده است که در فاز اول راه اندازی شده است.

استقبال بی نظیر مسافران و شهروندان از این نرم افزار با توجه به تعداد نصب های این برنامه تا سیزده فروردین سال جاری بالغ بر سیزده هزار نفر، این نکته را در بردارد که استفاده از فناوری های نوین در کنار روش های قدیمی در حال توسعه می باشد.

این سامانه با قابلیت‌های ارسال و دریافت موقعیت، صندوق پیام آخرین موقعیت‌های دریافت و ارسال شده، لایه­های مورد نیاز گردشگران نظیر آثار باستانی، بیمارستان ها، پمپ بنزین، داروخانه ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و ...، مسیریابی بین دو محل و تعیین بهینه­ترین مسیر اسفند ماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

از نکات مثبت این نرم افزار استفاده  هم زمان از اطلاعات آنلاین وآفلاین می باشد.

وی مشخصات نقشه بروز معابر و مکان‌های شهر یزد را جستجو آفلاین محلات، معابر و مکان‌های شهر، سرویس آفلاین این‌دوروبرها (Near-by) برای یافتن فرصت‌های اطراف، جستجوی سریع (Quick Search) و ترکیبی به همراه قابلیت تبدیل گفتار به متن، نقشه‌ی آنلاین ماهواره‌ای دانست.

  1. تهیه اطلس راهنمای گردشگری شهر یزد بصورت چاپی و نرم افزاری

این اطلس همه ساله با اعمال آخرین تغییرات سطح شهر تهیه شده نکته حائظ اهمیت امسال تهیه نقشه با گرافیک بالا و به صورت اختصاصی برای شهرداری با همکاری بخش خصوصی و بدون هزینه برای شهرداری هم از نظر طراحی و هم از نظر چاپ می باشد.

تاج آبی اهم لایه‌های درج شده در اطلس راهنمای گردشگری شهر یزد را شامل موارد ذیل عنوان کرد:

  • بلوک‌های شهری
  • معابر اصلی و جدیدترین نام آن ها
  • معابر فرعی و نام معابر مهم
  • جدیدترین تغییرات میادین، رفوژها و مثلثی‌ها
  • پارک‌ها و فضاهای سبزشهری
  • کاربری‌های مختلف پارکینگ‌ها، هتل‌ها و آثار دیدنی و تاریخی
  • جدیدترین نام تقاطع‌ها و چهارراه‌ها
  • مراکز مهم مانند ترمینال، ایستگاه قطار و فرودگاه
  • مسیرهای خروجی شهر و همچنین بافت تاریخی بصورت جداگانه
  • محل اسکانی که مسافران حق چادر زدن داشتند.
  1. اَبر وای فای (ارائه اینترنت رایگان به شهروندان)

از نشانه های یک شهر هوشمند دسترسی آسان شهروندان به خدمات الکترونیک و اینترنت می باشد، لذا سازمان فاوا شهرداری یزد  با راه اندازی اَبر وای فای امکان استفاده رایگان شهروندان از اینترنت را فراهم آورده است.

توسط سامانه فوق شهروندان و مسافران می­توانند با روشن کردن وای فای دستگاه های همراه خود نظیر موبایل ها و تبلت ها به اینترنت رایگان دسترسی داشته باشند.

سامانه فوق در محل هایی نظیر: پارک آزادگان، میدان امیر چقماق، بوستان هفتم تیر، بوستان باغملی، بوستان غدیر، کوهستان پارک، پایانه مسافربری غدیر نصب و راه اندازی شده است.

  1. ستاد پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری

در راستای خدمت رسانی، سازمان در ایام نوروز نیز جهت پشتیبانی تجهیزات رایانه ای تعداد یک نفر از مدیران به صورت دائم و تعداد سه نفر کارشناس پشتیبان oncall از طرف واحدهای مختلف سازمان فناوری به صورت شبانه روزی علاوه بر حضور مداوم در ستاد مرکزی، وظیفه پشتیبانی از تجهیزات رایانه ای، اینترنت، ارتباطات و نرم افزار مورد استفاده تجیزات را بر عهده داشته و کلیه ارتباطات سیستم ها را به طور منظم زیر نظر داشته اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات