آزمایشگاه شرکت آبفار خراسان رضوی مجهز به دستگاه آنالیز پیشرفته I.C شد

آزمایشگاه شرکت آبفار خراسان رضوی مجهز به دستگاه آنالیز پیشرفته I.C شد

سرپرست آبفار خراسان رضوی از بهره برداری یک دستگاه پیشرفته تشخیص کیفیت آب آشامیدنی در آزمایشگاه مرکزی این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، محمد سهرابی در مراسم رونمایی و بهره برداری از دستگاه آنالیز پیشرفته I.C در آزمایشگاه مرکزی آبفار خراسان رضوی که با حضور مدیران و کارشناسان متخصص این شرکت و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد گفت: این دستگاه با هدف راستایی برنامه های پایش و کنترل منابع آبی به ارزش حدود ۸ میلیارد ریال خریداری شده است.

سهرابی بیان کرد: دستگاه I.C برای سنجش پارامترهایی همچون نیترات، نیتریت، سولفات، سدیم و … کاربرد دارد و با دقت بسیار بالای در حد  ppb، آلودگی های احتمالی در آب را شناسایی می کند.

وی افزود: دستگاه کروماتوگرافی یونی قابلیت اندازه‌گیری تمامی آنیون‌ها و کاتیون‌های موجود در نمونه‌های آب و فاضلاب با تشخیص کمتر از ۱۰ میکروگرم بر لیتر را دارد.

سرپرست آبفار خراسان رضوی با برشمردن مزایای دستگاه کروماتوگرافی تصریح کرد: بالا بودن میزان صحت، دقت و سرعت بالای آنالیز که از دو روز به بیست دقیقه کاهش یافته است از دیگر مزایای این دستگاه است.

محمد سهرابی گفت: استفاده از دستگاه I.C کمک شایانی به کنترل فوری کیفیت آب به ویژه در بحرانهایی مثل سیل می کند و با استفاده از این دستگاه می توان به سرعت کیفیت آب مناطق بحرانی را مشخص کرد.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی بمنظور پایش آب شرب از منابع تامین و مخازن تا شبکه توزیع با ۲۳ آزمایشگاه در زمینه سنجش پارامترهای فیزیکوشیمیایی، باکتریولوژی، ریزآلاینده آلی، ریزآلاینده های معدنی، بیولوژی و فاضلاب در ۱۷ شهرستان استان براساس استانداردهای ملی و بین المللی روستاهای ۲۸ شهرستان استان خراسان رضوی را تحت پوشش قرار می­دهد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات