قطعی برق ۹۹.۵ درصد روستاهای سیل‌زده لرستان برطرف شده است/ تقویت ظرفیت شبکه برق پل‌دختر برای مواجه با افزایش دمای منطقه

قطعی برق ۹۹.۵ درصد روستاهای سیل‌زده لرستان برطرف شده است/ تقویت ظرفیت شبکه برق پل‌دختر برای مواجه با افزایش دمای منطقه

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، با اشاره بر اینکه در پی وقوع سیلاب اخیر در لرستان برق یک هزار و ۱۴۵ روستای استان قطع شده بود، گفت: با تلاش بی‌وقفه بیش از ۱۰۰ اکیپ عملیاتی تاکنون مشکل قطعی برق یک هزار و ۱۳۹ روستای لرستان برطرف شده است.
وی با تاکید بر اینکه خاموشی ۹۹.۵ درصد روستاهای سیل‌زده لرستان رفع شده است، ادامه داد: در حال حاضر تنها ۶ روستا در مناطق کوهستانی و دوره افتاده استان به دلیل نبود راه دسترسی با قطعی برق مواجه هستند که تا عصر امروز مشکل دو روستای باقی‌مانده در منطقه پل‌دختر برطرف خواهد شد.
خودنیا خسارت سیلاب به تاسیسات برق استان لرستان را ۱۱۹ میلیارد تومان برشمرد و افزود: در حال حاضر برق بسیاری از مناطق به صورت موقت وصل شده است و درصددیم با تامین اعتبار لازم کار بازسازی شبکه را هر چه سریعتر آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه برق پل‌دختر برای مواجه با افزایش دمای این منطقه در اواسط اردیبهشت‌ماه، گفت: شهرستان پل‌دختر در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده که درصددیم ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده به منظور جلوگیری از ضعف ولتاژ احتمالی ظرفیت شبکه شهرستان را افزایش داده تا برقی پایدار را همزمان با گرم‌تر شدن هوا در اختیار ساکنان این مناطق قرار بدهیم.


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات