مسافران دریایی امسال به ۶٫۵ میلیون نفر می‌رسند

مسافران دریایی امسال به ۶٫۵ میلیون نفر می‌رسند

www.BanaNews.irسازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با افزایش ‌٢٠٠ هزار نفری مسافران دریایی در برنامه پیش بینی شده سال ‌١٣٩٠، میزان جا‌به جایی مسافران دریایی به شش میلیون و ‌۵٠٠ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، سازمان بنادر و دریانوردی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را در سال ‌١٣٨٩ ،‌۵هزار و ‌٧٠٠ میلیارد ریال اعلام و پیش بینی کرد امسال نیز ‌٢هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بنادر سرمایه‌گذاری شود.

سرمایه‌گذاری زیر بنایی در بخش بنادر و دریانوردی نیز در سال قبل، ‌٣ هزار و ‌۶٠٠ میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به سال ‌١٣٨٨ افزایش داشته است و انتظار می رود در سال ‌١٣٩٠ این رقم به ‌۵ هزار میلیارد ریال برسد.

همچنین در بخش زیربنایی در سال گذشته، ‌٣٢ هکتار از اراضی، محوطه سازی و بارانداز و نیز ‌١١/٢ میلیون متر مکعب لایروبی شده است که انتظار می رود در سال جاری ‌١۵ میلیون متر مکعب دیگر نیز لایروبی شود.

بنابر این گزارش در بخش حمل و نقل مسافر، ‌۶/٣ میلیون نفر در سال گذشته از طریق بنادر کشور جابه‌جا شده‌اند و پیش بینی می شود در سال جهاد اقتصادی جا‌به‌جایی مسافر در بخش دریایی ‌٢٠٠ هزار نفر افزایش یابد.

همچنین در زمینه ارتقای ایمنی، در سال‌١٣٨٩ سوانح دریایی ، دو درصد کاهش داشته است که با توجه با افزایش تردد‌ها شاهد کاهش این رقم نسبت به سال ‌١٣٨٨ بوده‌ایم.

 

 

    نظرات