بهبود و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جزو اهداف بنیادین توسعه استان چهارمحال و بختیاری است

بهبود و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جزو اهداف بنیادین توسعه استان چهارمحال و بختیاری است

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، در اولین جلسه سالانه کارگروه "آمایش سرزمین ،آمار، محیط زیست و توسعه پایدار" کلیات و اهداف این طرح برای نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه ارائه شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: در این طرح بر بهبود و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از سه هدف بنیادین توسعه استان تاکید شده است. شهرام احمدی افزود: در روند انجام مطالعات و تدوین این طرح اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان یکی از اعضای کارگروه، مشارکت و همکاری نزدیک داشته است. وی در ادامه عنوان کرد: سند آمایش سرزمین نقشه راه برای رسیدن به توسعه پایدار در استان است و از این رهگذر دستیابی به حفاظت پایدار ممکن خواهد شد.

گفتنی است این کارگروه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و اعضاء کارگروه "آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار" در محل سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

مطالعات تدوین طرح آمایش سرزمین استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مهرماه سال ۱۳۹۵ به مشاوره مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران و با نظارت یک تیم دانشگاهی آغاز شد و طی مدت ۲۱ ماه در یک فرآیند کاملا تعاملی با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی، تشکل های بخش خصوصی، دانشگاهیان و کارشناسان و صاحبنظران استان به انجام رسید و در تیرماه سال جاری توسط کارگروه تخصصی آمایش سرزمین بررسی و به تصویب رسید و در دی ماه سال‌جاری نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح و تصویب شد. این طرح در اسفند ماه سال گذشته در کمسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین در سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه و مورد تایید اعضای کمسیون قرار گرفت. سند آمایش استان که در دو بخش و هشت فصل تدوین شده است، از این پس به عنوان یک سند بالا دستی در تمام برنامه ریزی‌های توسعه ای استان چهارمحال و بختیاری مبنای مراجعه، بهره برداری و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات