جهانگیری: بحران سیل جلوه‌های درخشانی از حضور و انسجام مردم، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف به نمایش گذاشت

جهانگیری: بحران سیل جلوه‌های درخشانی از حضور و انسجام مردم، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف به نمایش گذاشت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در دومین جشنواره ملی «زن و علم، جایزه دکتر مریم میرزاخانی» که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه باید نقش خود را در پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران ایفا کنند، گفت: مدیران کشور باید شرایطی را فراهم کنند تا مسیر برای حضور و نقش آفرینی زنان در جامعه فراهم شود .
معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: جوانان نخبه ایرانی این توانمندی و ظرفیت را دارند که در سطح بین‌المللی بدرخشند و ایران را در سطح جهان سربلند کنند .
معاون اول رییس جمهور مسئولیت سنگین استفاده از سرمایه های علمی و نمادین کشور را یادآور شد و افزود: مسئولین و نهادهای علمی مسئولیت دارند و می توانند تا به مدد سرمایه های علمی و نمادین کشور را از شرایط دشوار پیش رو عبور دهند و با تبدیل تهدیدها به فرصت بتوانند افق های جدیدی را از دل حوادث تلخ پیش روی کشور بگشایند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف این است که امید نسل جوان را نسبت به آینده کشور افزایش دهیم و راهکار دست یابی به این موضوع این است که نخبگان، دانشگاهیان و اساتید کشور افق های جدیدی پیش روی جامعه بگشایند .
معاون اول رییس جمهور در ادامه به موضوع بارش‌های اخیر و سیل نیز اشاره و خاطر نشان کرد: سیل بخش وسیعی از کشور را در بر گرفت و ۲۴ استان کشور متحمل خسارات فراوانی شدند. برآورد اولیه خسارات که به زندگی مردم، اراضی کشاورزی و راه ها و زیرساخت ها وارد شده نشان می دهد میزان این خسارات تاکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: البته ایران به شدت به این بارندگی ها نیاز داشت چرا که سال گذشته در همین ایام یکی از دغدغه های اصلی دولت تامین آب شرب برای بسیاری از شهرها و روستاهای کشور بود و با این بارش ها خداوند نعمت فراوانی را به ما عنایت کرد .
جهانگیری افزود: البته در جریان وقوع سیل با وجود همه مشکلات و خسارت ها، جلوه های درخشانی نیز از حضور و انسجام مردم، نهادها و دستگاه های مختلف به نمایش درآمد و بار دیگر نشان داد که ملت ایران فرصت ها و ظرفیت هایی در درون خود دارد که می توان برای پیشرفت کشور از آن استفاده کرد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه از دل هر سختی می توان فرصت هایی برای پیشرفت استخراج کرد، خاطرنشان کرد: وظیفه نخبگان و دانشگاهیان کشور این است که فرصت‌ها را شناسایی و در مسیر قاعده‌مند در جهت توسعه کشور قرار دهند .

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات