تقدیر از دو پیشکسوت معماری در مشهد مقدس به انگیزه روز معمار

تقدیر از دو پیشکسوت معماری در مشهد مقدس به انگیزه روز معمار


تقدیر از دو پیشکسوت معماری در مشهد مقدس به انگیزه روز معمار
در پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به انگیزه روز معمار از مهندس نظافت و مهندس رضوانی دو پیشکسوت معماری شهر مشهد مقدس در حوزه تدریس و کار حرفه‌ای تقدیر شد.
در این جلسه رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر لزوم راه اندازی «خانه گفتمان معماری و شهرسازی» در مشهد مقدس به این موارد اشاره نمود:
مشهد مقدس به واسطه برکت حضور خورشید هشتم امامت، حضرت رضا علیه السلام؛ و با توجه به حضور زائران و عاشقان آن حضرت، ناگزیر از مهیا بودن و توانمندی و پویایی در پاسخگویی های شهری و شهروندی در تمام گستره های شهر ، از محیط زیست تا حمل و نقل و اقتصاد و ارائه خدمات شهروندی است.
دکتر مهدی نیا اضافه کرد: ضروری است برای دست یافتن به یک «کلانشهر قرن بیست و یکم» و براساس نیازمندی های تولید معماری، ضوابط بلندمرتبه سازی در شهر مشهد از پس سال ها سردرگمی و تشکیک بیرون آمده و در قالب سندی جامع و مدون و مشخص، بر پایه وحدت رویه ای شفاف و روشن و با عملکردی کارآمد و پویا و روان به کلیه حوزه های معماری و شهرسازی و جامعه تولید ساختمان در"سال رونق تولید" ابلاغ گردد.
در این راستا ضروری است تا هرچه سریعتر فرهنگ گفتگو و تبادل نظر و “خانه گفتمان معماری و شهرسازی"، به همت مدیریت شهری برپا شود. چرا که شهر رضوی شایسته ترین شهر برای داشتن معماری هایی مبتنی بر هویت معماری اسلامی است که همواره ، ریشه در گذشته و نگاه به آینده داشته اند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات