رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک از رهاسازی یک قلاده توله گرگ در طبیعت باغملک و زیستگاه این گونه خبر داد.
      
      رهاسازی یک قلاده گرگ در   باغملک

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک از رهاسازی یک قلاده توله گرگ در طبیعت باغملک و زیستگاه این گونه خبر داد. رهاسازی یک قلاده گرگ در باغملک

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- اداره حفاظت محیط زیست باغملک یک قلاده توله گرگ را که توسط یکی از دوستداران محیط زیست شهر قلعه تل تحویل این اداره گردیده بود را در زیستگاهش رهاسازی کرد.

احمد امیری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باغملک در این خصوص گفت:این شخص با دیدن توله گرگ در منطقه با خیال اینکه مادر این توله از بین رفته و با نیت خیرخواهانه و کمک به این جانور آن را تحویل اداره حفاظت محیط زیست نمود که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص گردید مادر این توله گرگ در نزدیکی همان محل می باشد و در غروب همان روز توله در محل رهاسازی گردید.

وی افزود:دوستداران محیط زیست با دیدن توله های جانوران وحشی به صورت تنها با خیال اینکه مادر این توله ها از بین رفته یا اینکه این توله ها را رها کرده اقدام به جابه جایی این توله ها می نمایند. در صورتی که در بیشتر مواقع مادر برای شکار و تهیه غذای توله ها و یا با دیدن انسان ها در منطقه به صورت موقت لانه و مخفی گاه را ترک کرده و پس از گذشت چند ساعت به لانه بازخواهد گشت.

امیری  به همه دوستداران محیط زیست توصیه نمود، در صورت مشاهده توله های جانداران بدون دست زدن به آنان از آن مکان فاصله بگیرند تا حیوان مادر بتواند به سراغ بچه های خود بازگردد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات