پیشرفت۳۵ درصدی پروژه ورودی جدید تفرجگاه ائل باغی

پیشرفت۳۵ درصدی پروژه ورودی جدید تفرجگاه ائل باغی

به گزارش شهریار ، بهرام نسیانی در این خصوص گفت: با تکمیل این پروژه، اصلی ترین مشکل مجموعه که داشتن مسیر دسترسی سهل و آسان به تمامی نقاط تفرجگاه است مرتفع می شود.

وی با اشاره به موج ورود گردشگران به تبریز طی ماه های اخیر و نیز استقبال کم نظیر میهمانان و همشهریان از تفرجگاه زیبای ائل باغی (پارک خانواده) اظهار داشت: تسریع دراجرای پروژه ورودی تفرجگاه ائل باغی به منظور دسترسی سهل و آسان، در دستور کار معاونت فنی و عمرانی این منطقه قرار دارد .

شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: مساعد بودن سایت تفرجگاه ائل باغی برای تأمین مکان های تفریحی و فرهنگی، موقعیتی مناسب را فراهم کرده تا پاسخ شایسته ای به این نیاز مردم داده شود. لذا اولین گام برای سهولت در تردد و جذب شهروندان، پیش بینی و اجرای مسیر ورودی است.

نسیانی ادامه داد: پروژه مسیر ورودی تفرجگاه ائل باغی از سمت مسیر شادآباد، این امکان را به مراجعین فراهم می آورد تا به همه نقاط ائل باغی اعم از مجموعه تفریحی سورتمه سواری، آبشار و مسیر سلامت و پیاده روی، دسترسی آسانی داشته باشند.

نسیانی گفت: ورودی تفرجگاه ائل باغی از مسیر شادآباد که در طرح های آتی به عنوان ورودی اصلی آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت، دارای موقعیتی بسیار مناسب از لحاظ توپوگرافی و بافت موجود تفرجگاه است .

وی افزود: موقعیت دقیق پروژه بعد از طرح شبدری ائل گلی و عبور از زیرگذر تحتانی بزرگراه شهید کسایی به سمت ورودی روستای شادآباد است که این امر، هدایت ترافیک گردشگری ائل گلی به تفرجگاه ائل باغی و سوق یافتن گردشگران و شهروندان به این مجموعه را به دلیل نزدیکی به هتل پارس و بزرگراه و نیزچشم انداز زیبای تبریز، سهولت می بخشد.

شهردار منطقه۹ با اشاره به احداث پارکینگ بزرگ این تفرجگاه با ظرفیت۵۰۰ دستگاه خودرو در فاز بعدی افزود: طول مسیر این پروژه از ورودی مجموعه تا ابتدای پارکینگ، حدود ۶۰۰ متر است که در دو باند رفت و برگشت به عرض تقریبی۱۵ متر به همراه پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری اجرا می شود .

نسیانی در پایان گفت: پروژه تعریض، تسطیح و آماده سازی مسیر دسترسی تفرجگاه ائل باغی از مسیر شادآباد، در مرحله اجرا قرار دارد و با پیشرفت فیزیکی۳۵ درصدی، تا کنون حدود۵۰۰۰ متر مکعب آن، خاکریزی و ۱۴۰۰ متر مکعب از آن، خاکبرداری برای زیرسازی پروژه انجام گرفته است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات