عزم و اراده جامعه هنری برای کمک به هم‌وطنان مصیبت‌دیده چشمگیر است

عزم و اراده جامعه هنری برای کمک به هم‌وطنان مصیبت‌دیده چشمگیر است

به گزارش شهریار به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، میکائیل نظری در مراسم گشایش نمایشگاه و فروش خیریه آثار هنری خاطرنشان کرد: در نمایشگاه حاضر، از هنرمند خردسال گرفته تا اساتید شاخص هنرهای تجسمی حضور یافته‌اند تا عزم و اراده جامعه هنری را برای کمک به هم‌وطنان مصیبت‌دیده نشان دهند.

وی یادآور شد: آغاز این جریان زیبا هفته گذشته با نمایشگاه آثار شکسته‌نستعلیق استاد کله‌جاهی شکل گرفت و خوشحالیم که امروز، بیش از 30 هنرمند پیشکسوت و جوان، با برپایی نمایشگاهی متنوع، باعث تداوم این اقدام خیر شده‌اند.

نظری، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر را حامی هنرمندان خواند و افزود: این حمایت، به خصوص در اقدامات خیریه، امتیاز مهمی برای پیش‌برد اهداف فرهنگی و هنری شهر است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ، با اظهار تاسف از اینکه فرهنگ خرید و فروش آثار هنری در جامعه امروز ما رونق چندانی ندارد، گفت: با این حال، پس از حادثه سیل اخیر، شاهد وضعیت نسبتاً متفاوتی بودیم، به طوری که در همین نمایشگاه، شماری از آثار، پیش از گشایش به فروش رفت.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی و هنری، سعی کرده با استفاده از امتیاز گالری هنرمندان، بسترساز این نمایشگاه خیریه باشد، اما در روند مالی فروش آثار دخالتی نخواهد داشت.

نظری به روند انتقال عواید مالی این نمایشگاه به سیل‌زدگان اشاره و خاطرنشان کرد: درآمد آثاری که به فروش می‌رسد، در روز اختتامیه، با حضور هنرمندان، به صورت الکترونیکی، تحویل نماینده جمعیت هلال‌احمر استان خواهد شد تا خاطره‌ای ماندگار از همکاری و همدلی هنرمندان رقم بخورد.

این نمایشگاه از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 19، در مجتمع جواهر واقع در بلوار استاد شهریار ، میزبان علاقه‌مندان و خریداران آثار هنری است.

در این نمایشگاه، ۶۴ قطعه هنری در رشته‌های مختلف نقاشی، عکاسی و خوشنویسی، در معرض بازدید و فروش قرار گرفته‌است.

کریم صدق‌روحی، محمدحسن رضازاد، جمشید عباچی‌زاه، غلامحسین خیابانی، رسول جدیدالاسلام، جواد بهمنش‌راد، بیتا نقش‌ذوالفقار، عسگر تیغ‌زن، مقصود سامع‌سردرودی، فیروز وهابی‌نژاد، کمال شایگان، محمدتقی برازنده، ملک‌ناصر قربان‌زاده، مهسا علی‌پور، صبا علی‌پور، السا طباطبایی، الناز بزرگ‌زاده، جمیله صفی، زهرا نوری، پرستو یوسفی، مهدی پورنصر، نیما جهان‌پور، الدوز خیابانی، منا رهنما، محمدعلی سلمانی، مسعود طالبی، ماندانا عماد، یوسف نوریان، جلال سجودی، رضا فردین‌فر، حامد فرشباف، محمد کاظمی، از هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه، فروش آثار خود را به هم‌وطنان سیل‌زده اختصاص داده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات