پیام تبریک سرپرست شهرداری ساری به مناسبت روز معمار

پیام تبریک سرپرست شهرداری ساری به مناسبت روز معمار

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عبدالحمید فرزانه، سرپرست شهرداری مرکز استان، در پیامی سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار را به جامعه معماران ساروی تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

همواره روح حاکم بر فرهنگ و هویت اجتماعی شهروندان، مبتنی بر بازخورد پیام و درکِ اندیشه حاکم بر معماری آن شهر است. شاید بتوان معماری را نقطه تلاقی هنر خلاق و صنعت پویا دانست. از این رو سیما و منظر شهر نه‌فقط در چارچوب هارمونی رنگ و نور و صدا نشاط می‌آفریند بلکه نمودی مجسم و عینی از نظام ارزشی، اهداف، ایده آل‌ها و هنجارهای آن جامعه به شمار می‌رود. معماران طلایه‌داران تفکر خلاقانه و تناسب هوشمندانه‌اند که با درکی عمیق از فرهنگ زنده و پویای گذشته و میراث  بومی و سنتی، عصاره هویتی پایدار و نوین برای آیندگان به ارمغان می‌آورند.

ازاین‌رو آشکارا ضرورت توجه جدی همه ارکان و ساختارهای مدنی و صنفی، بر بهره‌مندی اصولی و هدفمند از ظرفیت متخصصان و نخبگان عرصه معماری و تدوین شاخص‌های دانش و هنر معماری بومی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

نگاه راهبردی به استانداردها، مقررات ملی و ضوابط شهرسازی، نیازمند نهادسازی عملیاتی و کاربردی است. بدین منظور و برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و سازوکار موثر عمرانی، می‌توان نهادی همراه با مدیریت شهری با عنوان "شهرداری ابنیه تاریخی شهر" را با اندیشه تحول‌آفرینی در بافت شهرسازی ایجاد نمود.

اینجانب سوم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ بهایی که به‌درستی روز گرامیداشت معمار نام نهاده شده را به همه  مهندسان، متخصصان، فعالان و هنرمندان خلاق این صنعت تبریک عرض نموده و از تلاش‌ها و حمیت‌های این انسان‌های اندیشمند در پاسداشت فرهنگ و هنر این سرزمین تجلیل می‌نمایم.

عبدالحمید فرزانه

سرپرست شهرداری ساری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات