برنامه ایمنی آب سازمان جهانی بهداشت در آبفای خراسان رضوی به اجرا درآمد

برنامه ایمنی آب سازمان جهانی بهداشت در آبفای خراسان رضوی به اجرا درآمد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر دفتر کنترل کیفیت آب آبفای خراسان رضوی با اعلام این خبر از برنامه‌ ایمنی آب (Water Safety Plan)به‌عنوان مهم‌ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب نام برد که توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه و اجرای آن به کشورهای عضو توصیه شده است.
"محمد جواد ادیبی‌نیا" گستره‌ عمل برنامه‌ ایمنی آب را از حوضه‌ آبریز تا مصرف‌کننده دانست و افزود: این برنامه بر مبنای مدیریت ریسک تهیه شده است‌.
به گفته ممیز ارزیابی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، برنامه ایمنی آب برنامه‌ای است که تمامی ادارات و سازمان‌های پیگیر کمیت و کیفیت آب اعم از فرمانداری، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و مراکز بهداشت، جهاد کشاورزی محیط زیست و ... با آن مرتبط هستند.
وی اظهار داشت: این سازمان‌ها با برگزاری جلسات مستمر می‌بایست برای تضمین کیفیت آب شرب به توافق برسند و در دستور کار داشته باشند.
وی با بیان اینکه این برنامه در خراسان رضوی در شهرهای مشهد، طرقبه و چناران در حال اجراست، خاطرنشان کرد: آبفای خراسان رضوی برابر ارزیابی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اسفند ماه ۹۷، موفق به کسب ۸۲ درصد امتیاز در اجرای برنامه ایمنی آب شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات