وحید قربانی در همایش روز زمین پاک تاکید کرد:توسعه پایدار بر پایه حفظ محیط زیست باشد

وحید قربانی در همایش روز زمین پاک تاکید کرد:توسعه پایدار بر پایه حفظ محیط زیست باشد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عصر دوشنبه در همایش روز زمین پاک در مشهد اظهار داشت: پسماندهای خطرناک اغلب صنعتی هستند لذا مدیریت آنها در شهرک های صنعتی باید در اولویت باشد .
وحید قربانی افزود: آنچه در توسعه و رونق اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه پایدار بر پایه حفظ محیط زیست است .
وی گفت: قبل از توجه به موضوع تفکیک پسماند باید به تغییر نوع مصرف و رفتارهای روزانه در زندگی توجه شود تا میزان تولید زباله کاهش یابد و سپس به دنبال فرهنگ سازی در راستای تفکیک زباله از مبدا باشیم .

وی همچنین گفت: کاهش مصرف پلاستیک و کاغذ و ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب و استفاده و حمایت از سمن های محیط زیستی فعال باید مورد توجه باشد .
قربانی افزود: آلودگی هوا، آب و خاک سه معضل محیط زیستی و آلودگی سه عنصر اصلی زندگی برای بقای بشر است و حرکت به سوی محیط زیست پایدار تنها راه برون رفت از مشکلات محیط زیستی است .
وی افزود: فرهنگ سازی و توسعه حمل و نقل عمومی نیز از راهکارهای کاهش آلودگی هواست که باید شهروندان به استفاده از این ناوگان تشویق شوند .
گفتنی است، روزانه ۲ هزار تن زباله در کلانشهر مشهد تولید می شود و در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۳۳ بیمارستان، حدود ۲۳۰۰ مطب دارای پسماند عفونی و حدود ۲۰۰درمانگاه فعالیت دارد و طبق آمار سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد روزانه حدود ۲۳ تن زباله بیمارستانی و عفونی در این شهر جمع آوری می شود .
دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک نام گرفته است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات