رهاسازی یک بهله عقاب) دوبرادر  (توسط محیط بانان بهبهان

رهاسازی یک بهله عقاب) دوبرادر (توسط محیط بانان بهبهان

پس از حصول اطمینان از سلامت کامل این پرنده و فرهنگ احترام به طبیعت وحفظ ذخائر جانوری آن، این عقاب در تپه های اطراف منطقه دریزکوه شهرستان بهبهان رها سازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، یک بهله عقاب پس از تیمار و بهبود در مناطق حوزه شهرستان بهبهان رهاسازی گردید.

فرخ شیرعلی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان درخصوص این مطلب گفت: این عقاب که از ناحیه منقار دچار شکستگی شده بود توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل گردید که با تلاش محیطبانان و افشون (از دامپزشکان و فعالان محیط زیست اهواز) درجهت مداوا و تیمار، پس از دو ماه بهبودی و سلامت خود را برای پرواز به دست آورد.

وی افزود:پس از حصول اطمینان از سلامت کامل این پرنده و فرهنگ احترام به طبیعت وحفظ ذخائر جانوری آن، این عقاب در تپه های اطراف منطقه دریزکوه شهرستان بهبهان رها سازی شد.

شیرعلی ادامه داد: نقش پرندگان شکاری در طبیعت بسیار حائز اهمیت است و این پرندگان درکنترل جمعیت جانوری نظیر جوندگان نقش بسزایی دارند همچنین از آنجا که این پرندگان به تغییرات و آلودگی های زیست محیطی بسیار حساس هستند لذا وجود آنها در یک محیط طبیعی نشان دهنده سلامت آن محیط وبوم سازگان است.

لازم بذکر است،عقاب دوبرادر در مناطق کوهستانی و بیابان ها به سر برده و روی صخره های با شیب تند و گاهی نیز روی درختان، آشیانه می سازد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات