مدیریت منابع و مصارف فضای سبز شهر پردیس با استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب

مدیریت منابع و مصارف فضای سبز شهر پردیس با استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا نیکنام" با بیان این مطلب اظهار کرد: نشست مشترک با شهردار پردیس، مسئول حقوقی و فضای سبز، به‌همراه کارشناسان حقوقی و فنی امور آب تهران در محل دفتر این امور پیرامون هماهنگی و ایجاد توافق بین شهرداری پردیس و امور آب تهران بزرگ در خصوص مسائل مرتبط با منابع آبی و مصارف آن توسط شهرداری پردیس و همچنین لایروبی و ساماندهی رودخانه و مسیل‌های موجود در شهر توسط شهرداری با نظارت امور آب تهران برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این نشست درخصوص موارد مرتبط با شهرداری پردیس و امور آب تهران بزرگ، تفاهم‌نامه لازم پس از انجام کارشناسی‌های لازم منعقد خواهد شد، گفت: طی صورتجلسه بین شهرداری پردیس و امور آب تهران، تمامی چاه‌های مجاز و پروانه‌دار به‌روز رسانی و مجهز به کنتور هوشمند شده و به مرور زمان با احداث شبکه و انتقال پساب تصفیه‌خانه به محل مصرف، چاه‌های پروانه‌دار به نفع سفره آب زیرزمینی مسدود شوند.
مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین در این نشست مصوب شد مطالعات انجام شده خط انتقال پساب توسط شهرداری به امور آب تهران جهت بررسی‌های فنی ارسال شود. همچنین در خصوص طرح ساماندهی رودخانه در شهر پردیس طی تفاهم‌نامه مشترک مراتب با همکاری شرکت مشاور منتخب و با نظرات امور آب تهران بزرگ اقدام خواهد شد.
نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات مرتبط با شهرستان به‌لحاظ مدیریت منابع و مصارف با تعاملاتی فی ما بین با مقامات مسئول منطقه و شهرستان، بدون کمترین تنش و با یک همکاری مشترک در چارچوب ضوابط و مقررات جاری قابل حل است، بنابراین باید طبق برنامه‌های عملیاتی پیش‌رو در سال جاری به این مهم به‌صورت ویژه پرداخته شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات