مصوبات چهارمین جلسه کارگروه ارزیابی عملکرد شهرداری ها اعلام شد

مصوبات چهارمین جلسه کارگروه ارزیابی عملکرد شهرداری ها اعلام شد

چهارمین جلسه ارزیابی عملکرد شهرداریها به منظور تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری های کشور برای سال ۹۷ به میزبانی دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور و با حضور جمعی از مدیران کل و کارشناسان سازمان و دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور، در این جلسه که چهارم اردیبهشت تشکیل شد،‌ شاخص های ارزیابی در بخش های شهرسازی، مالی، برنامه ریزی و بودجه و خدمات شهری اصلاح و مورد تایید حاضران قرار گرفت.

همچنین مقرر شد شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها در۱۴ بخش امور عمرانی، شهرسازی، مدیریت بحران، فناوری اطلاعات، برنامه و بودجه، امور اقتصادی، سرمایه گذاری، امور مالی، آموزش و پژوهش، فرهنگی، اجتماعی و ... طبقه بندی شود.

به منظور بهبود عملکرد شهرداری ها مقرر گردید اسناد عادی و وقفی و سایر اسنادی که جنبه رسمی نداشته و قابلیت صدور پروانه ندارد، تعیین تکلیف شود.

همچنین مقرر شد دستورالعمل انبار داری و انبار گردانی توسط دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شود.

ضمنا تدوین و ابلاغ دستورالعمل تدوین نحوه تقسیط عوارض متناسب با سطوح شهرداری و پیگیری پاراگراف دوم ماده ۴ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۷/۹/۴۷ به تصویب حاضران رسید.

همچنین در راستای وظیفه ذاتی شهرداری ها موضوع ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان مصوبه سال ۸۹ و آیین نامه اجرایی آن مصوب سال ۹۳ و همچنین دستورالعمل اجرایی ذیل ماده مذکور که توسط وزیر راه وشهرسازی در سال ۹۵ ابلاغ شده، مقرر شد با توجه به وجود ابهامات و بعضا خلاءهای قانونی و اجرایی در اجرای تکالیف قانونی مقرر در موارد ذکر شده، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اقدامات لازم را در زمینه تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان های ذیربط انجام تا در این خصوص رفع ابهام و در صورت ضرورت شیوه نامه یا دستورالعمل اجرایی چگونگی صدور شناسنامه فنی در سطح شهرداری ها تهیه و برای اجرای کامل قوانین و مقررات این موضوع،‌ ابلاغ شود.

شایان ذکر است نخستین جلسه این کارگروه ۲۷ آذر سال گذشته تشکیل شد و در جلسه آینده شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها جمع بندی و نیمه اردیبهشت به استانها ابلاغ می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات