جمالی نژاد:۶۷ هزار واحد مسکونی مناطق سیلزده نیازمند بازسازی کامل هستند/ در بازسازی نیازمند حضور خیرین و بخش خصوصی هستیم

جمالی نژاد:۶۷ هزار واحد مسکونی مناطق سیلزده نیازمند بازسازی کامل هستند/ در بازسازی نیازمند حضور خیرین و بخش خصوصی هستیم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده گفت: از حدود ۱۸۰ هزار واحد مسکونی که در سیل اخیر در کشور آسیب دیده اند، حدود ۱۰۰ هزار واحد شناسایی و میزان خسارات آنها احصاء و برایشان پرونده تشکیل شده که حدود ۶۷ هزار واحد نیازمند بازسازی کامل و مابقی نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که بعد از ظهر چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان البرز سخن می گفت با بیان مطلب فوق اظهار کرد: قرار است طبق پیش بینی ها حدود ۹۰ درصد بازسازی و نوسازی و مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل تا پایان امسال انجام شود و کار بسیار سنگینی است و نیازمند همراهی و همکاری موثر تمامی دستگاه ها، مردم، خیرین و بخش خصوصی می باشد.

وی با قدردانی از خدمات و زحمات ارزشمند استاندار، مدیران و مردم استان البرز در زمینه کمک به مناطق سیلزده، گفت: انتظار دولت اینست که تمامی استان ها در زمان بازسازی مناطق سیلزده همچنان همراه این مناطق باشند و در این مرحله هم کمک های لازم را به استان های آسیب دیده ارایه نمایند.

جمالی نژاد همچنین با بیان اینکه ۲۴ استان کشور درگیر سیل اخیر بودند و سیل به بیش از ۲۰۰ شهر و پنج هزار روستا خسارت و آسیب وارد ساخت، گفت: در حال حاضر در کنار بازسازی لازم است به بحث بازتوانی هم در شهرها و روستاهای مناطق آسیب دیده توجه شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به ضرورت جبران خسارت های وارده به مناطق سیل زده گفت: به این منظور قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده به ریاست وزیر محترم کشور راه اندازی و کمیته های بازسازی و نوسازی، اجتماعی، بهداشتی و کمک های مردمی، نظارت و بازرسی و اطلاع رسانی و تبلیغات ذیل آن تشکیل شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد در هر استان یک قرارگاه متناظر با قرارگاه وزارت کشور به ریاست استانداران تشکیل تا اقدامات مربوط به پشتیبانی و هماهنگی دستگاه های متناظر در استان را انجام دهد و در ذیل آن کمیته ای متناظر با کمیته بازسازی و نوسازی وزارت کشور به ریاست معاونان عمرانی استانداری ها تشکیل شده و در کنار آن هم کارگروه های تخصصی در وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط و درگیر با سیل مثل وزارت نیرو، وزارت راه و شهر سازی، وزارت آموزش و پرورش و ... در حال فعالیت می باشند و در مجموع شبکه ای از کارگروهها ذیل قرارگاه وزارت کشور در حال برنامه ریزی و فعالیت برای بازسازی مناطق سیل زده هستند.

جمالی نژاد همچنین گفت: در زمینه بازسازی برای اینکه کارها به شکل موازی و متفرقه انجام نشود، دستگاه های مجری به شکل واحد در نظر گرفته شد و برای مثال بنیاد مسکن به عنوان مجری ساخت واحدهای مسکونی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه خیرین می توانند بازسازی بخشی از مناطق سیل زده را برعهده بگیرند، از تعریف یک فرایند خاص برای بازسازی و نوسازی واحد های مسکونی با استفاده از توان و ظرفیت خیرین خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات