در چشم‌انداز بلندمدت ۸۵ پروژه سرمایه‌گذاری در اراک تعریف شده است

در چشم‌انداز بلندمدت ۸۵ پروژه سرمایه‌گذاری در اراک تعریف شده است

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: ۸۵ پروژه سرمایه‌گذاری در چشم‌انداز بلندمدت سازمان تعریف شد.
فرامرز مهاجرانی ، با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک چندین قرارداد را منعقد کرد که بخشی از آن به سال ۹۸ کشیده شد.
وی با اشاره به پروژه بازسازی و بهسازی بافت فرسوده شهید فردین‌پور در قالب ۵ بلوک مسکونی، اداری و تجاری گفت: قرارداد این پروژه در سال گذشته آماده و ابتدای امسال نیز فراخوان آن برگزار شد که روز چهارشنبه نیز پاکات سرمایه‌گذار پروژه بازگشایی و سرمایه‌گذار این پروژه با رقم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان انتخاب شد.
مهاجرانی افزود: در سال گذشته قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری احداث ۵ جایگاه سوخت تک سکو کوچک به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان انجام شد، همچنین پروژه رستوران آبزیان پارک شهر به ارزش سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون تومان انجام گرفت که هفته آینده این پروژه افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به عقد قرارداد سرمایه‌گذاری پروژه استخر شهرداری اراک که فعالیت این مجموعه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد خواهد شد، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه یک میلیارد تومان است که پس از ۵ سال وقفه فعالیتی مجدد تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک با بیان اینکه کلیه سرمایه‌گذاران بومی اراک بودند و هر سه سرمایه‌گذار معرفی شده برای پروژه فردین‌پور نیز بومی هستند، در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری مدنظر سازمان درسال ۹۸ بیان کرد: ۸۵ پروژه سرمایه‌گذاری در قالب چشم‌انداز بلندمدت سازمان به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تعریف شده است که بخشی از آن به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار در سال ۹۸ دنبال خواهد شد.
وی احداث استخر پارک بانوان، احداث باغ ایرانی در انتهای بلوار ورزش در مجموعه ۱۵ هکتاری نهالستان شهرداری، اجرای پروژه گردشگری دره گردو مشروط بر تحویل اراضی به شهرداری اراک، اجرای طرح مجموعه گردشگری بام اراک در اراضی مستوفی، حدفاصل کمربندی تا پارک امیرکبیر به مساحت ۱۸۰ هکتار در صورت حل شدن موضوع مالکیت این اراضی، ایجاد بازارچه میوه و تره‌بار در چند نقطه از شهر، تکمیل و اجرای پروژه آفتاب، تکمیل پروژه ایران‌زمین جنب شهرداری اراک، تحویل ۴۵ هکتار اراضی شهرک صنوف مزاحم شهری از راه‌وشهرسازی و اجرای این شهرک و احداث پردیس فرهنگی و هنری در انتهای خیابان هپکو به مساحت ۴ هکتار و یا در محدوده بام اراک در صورت تخلیه ترمینال سردشت و انتقال آن به میدان فراهان را بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک در سال ۹۸ دانست.
مهاجرانی اضافه کرد: سازمان در صدد است که پروژه دوچرخه‌های شهری را در اراک اجرایی کند که این مشروط بر جذب یک سرمایه‌گذار و خرید هزار دستگاه دوچرخه و استقرار در ۱۴ ایستگاه شهری است تا به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرد و سرمایه‌گذار نیز می‌تواند از جایگاه تبلیغاتی این ایستگاه‌ها بهره‌مند شود، همچنین پروژه احداث سرویس‌های بهداشتی در شهر مدنظر است که طرح و مشخصات فنی و مالی پروژه آماده، حتی سرمایه‌گذار نیز اعلام آمادگی کرده است که پس از اعلام فراخوان عمومی و جذب سرمایه‌گذار ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر احداث می‌شود.
وی در خصوص احداث پروژه استخر پارک بانوان اراک تصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه احداث این استخر حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که البته رقم واقعی این پروژه را می‌توان ۲۰ میلیارد تومان دانست، متاسفانه نهایت فروش بلیت برای این مجموعه که هزینه هنگفتی برای آن نیاز است، ۱۵ هزار تومان خواهد بود، به همین دلیل در حال حاضر شاید توجیه اقتصادی به همراه نداشته باشد، اما سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک منفعل نیست و به صورت مستمر این پروژه برای سرمایه‌گذاران ارائه و تشریح می‌شود.
مهاجرانی افزود: در کنار این پروژه، طرح سرمایه‌گذاری بخش‌های دیگری پارک همچون سالن سرپوشیده، مهدکودک، زمین، گلف، تنیس و ... نیز آماده شده است و با تعامل با اداره کل ورزش و جوانان در پی جذب سرمایه‌گذار برای این مجموعه هستیم.
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک در خصوص روند جذب سرمایه‌گذار اظهار کرد: مسلما سازمان با استفاده از فراخوان عمومی و سایت شهرداری جذب سرمایه‌گذار را دنبال می‌کند و این فراخوان سراسری است و از هر نقطه جذب سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد، اما به دلیل تحریم‌ها در واقع امکان استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی را نداریم.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات