فعال سازی وبهره برداری از فیبر نوری صنعت برق در شرکت ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع غرب مازندران، مهندس کیوان فرح زاد مدیرعامل این شرکت با اعلام این مطلب گفت: زیر ساخت این پروژه در سال ۹۵ بر روی تیرهای فشار ضعیف و متوسط به صورت هوایی و به طول ۴۴ کیلومتر آغاز و بدون اعمال خاموشی و به صورت خط گرم، این عملیات در سال ۹۷ به اتمام رسید.

فرح زاد ادامه داد: در توپولوژی جدید این شبکه، ارتباط امورهای برق عباس آباد، تنکابن و رامسر و همچنین بخش سلمانشهر از طریق فیبر صنعت برق با پروتکل EIGRP بر بستر DMVPN ایجاد شده  و با تانل های ایجاد شده، انتقال دیتا در اولویت اول از طریق فیبر صنعت برق صورت می پذیرد و در صورت هر گونه قطعی یا اختلال در فیبر صنعت برق، ارتباط به طور کاملا خودکار (به گونه ای که کاربرنهایی متوجه قطعی فیبر صنعت برق نشود) به فیبر مخابرات منتقل می شود.

وی افزود: از مزایای این پروژه می توان به موارد ذیل اشاره کرد: سرعت انتقال اطلاعات در امورهای ذکر شده بر روی فیبر صنعت برق به حدود ۱۰۰ Mb/s افزایش یافت که به نسبت سرعت ارتباط قبلی بر روی فیبر مخابرات (۲ Mb/s) حدود ۵۰ برابر افزایش داشته و بستر مناسبی برای افزایش قابلیت های سیستم های جامع نرم افزاری و گسترش GIS و همچنین ویدیوکنفرانس، انتقال صوت و تصویر، مانیتورینگ و اتوماسیون شبکه و ... فراهم شده است.

همچنین امورهای برق نوشهر و چالوس به صورت مستقیم و با فیبر نوری اختصاصی به ترتیب به طول ۵/۱ و ۷ کیلومتر به ستاد شرکت متصل شده ودر حال بهره برداری هستند.

لازم به ذکر است با همکاری برق منطقه ای مازندران، مراحل خالی کردن تارهای فیبرنوری در مسیر پست رویان و محمودآباد و همچنین انتقال فیبر به پست کتالم در دست انجام بوده که با اتمام این فرآیند، توپولوژی جدید برای امورهای نور و محمودآباد و بخش های رویان و کتالم نیز پیاده سازی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات