بارشهای بهاری حیات وحش را در غرب خراسان رضوی احیا کرد

بارشهای بهاری حیات وحش را در غرب خراسان رضوی احیا کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بارندگی های مناسب اخیر سبب افزایش پوشش گیاهی، احیای مناطق تحت حفاظت و زیستگاههای حیات وحش در سطح این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی شده است.
حمیدرضا صادقی افزود: پیش از این فقر مراتع ناشی بخاط تداوم پدیده خشکسالی در مناطق تحت حفاظت شیراحمد و پروند سبزوار موجب هجوم آهوان به مزارع کشاورزی شده بود که علاوه بر ایراد خسارت به محصول کشاورزان جان این حیوانات را نیز در معرض تهدید قرار می داد.
وی ادامه داد: به همین خاطر پارسال برای تغذیه آهوان در منطقه تحت حفاظت شیراحمد ۳۰ تن علوفه خشک با کمک اداره کل محیط زیست، خیران و فعالان محیط زیست تهیه و توزیع شد اما بارشهای مناسب اخیر شرایط را بهبود بخشیده بطوری که تقویت پوشش گیاهی در مناطق حیات وحش را در پی داشته که منجر به افزایش زاد و ولد حیوانات می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین گفت: پارسال به منظور حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگردها ۲۰ هزار گونه گیاه بیابانی آتریپلکس در منطقه شیراحمد کاشته شد و بارشهای اخیر سبب تسریع در رشد این گونه می شود.
شهرستان سبزوار دارای دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است. مرکز این شهرستان در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات