سد الغدیر ساوه سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: بعد از گذشت ۲۲ سال از بهره برداری سد الغدیر ساوه، این سد با حجم ۲۷۷ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی سرریز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای با اعلام این خبر افزود: بارش های مطلوب سال آبی ۹۷ - ۹۸باعث شد  تا حجم مخزن ۲۷۷ میلیون مترمکعبی سد الغدیر  تکمیل شده وآب از تاج سد سر ریز کند .

مهندس آمره ای اظهار داشت: سد الغدیر بزرگترین سد استان مرکزی است که در حال حاضر ۵۰متر مکعب بر ثانیه آب از رودخانه قره چای وارد مخزن این سد می شود .

وی گفت : این میزان ذخیره آب در دشت مرکزی کشور ذخیره استراتژیکی است که از ابتدای بارش ها تا کنون ۵۰ میلیون مترمکعب آب از دریچه های سد به دشت ساوه هدایت شده که نقش بسزایی در احیای منابع آب زیر زمینی خواهد داشت و با سرریز این سد پیش بینی می شود این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطر نشان کرد: سدالغدیر ساوه در سال ۷۲پس از بهره برداری آبگیری شد و پس از آن هیچ گاه مخزن آن پر نشده وحجم مخزن آن در سالهای اخیر کمتر از ۵۰میلیون مترمکعب ذخیره داشته است .

گفتنی است، سد الغدیر ساوه با ۲۶۵ متر طول تاج و حجم ۲۷۱ میلیون مترمکعب آب از نوع دو قوسی بتونی است که در سال ۷۲ با هدف تامین برق و آب کشاورزی ۲۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان احداث شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات