حوزه حمل و نقل عمومی را با پشتوانه علمی پیش خواهیم برد

شهردار کرمان:
حوزه حمل و نقل عمومی را با پشتوانه علمی پیش خواهیم برد

به اجرای سیستم تراموا به دلیل جذب گردشگر تمایل بیشتری دارم

شهردار کرمان گفت: با همکاری نیروی های متخصص و کارشناس و با پشتوانه علمی، حوزه حمل ونقل ترافیک را پیش خواهیم برد.
به گزارش کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در اولین جلسه شورای حمل و نقل عمومی بار و مسافر با تاکید بر توجه متخصصان به موضوع ساماندهی حمل و نقل عمومی بار و مسافر افزود: در صورت بی توجهی به این امر مهم، دچار مشکلات ترافیکی در شهر خواهیم شد و مجبور به اجرای تقاطع های هم سطح و غیر هم سطح با هزینه بالا می شویم.
وی خاطرنشان کرد: تجربه در دنیا نشان داده که اجرای این گونه پروژه ها در کاهش ترافیک چندان کارساز نیست و سیاست گذاری در زمینه حمل ونقل عمومی می تواند گره گشا باشد.
عالم زاده به تشکیل شورای سازمان حمل و نقل، بار و مسافر با حضور کارشناسان خبره خارج از حوزه شهرداری اشاره کرد و گفت: بالا بردن کیفیت حمل ونقل عمومی اولین موضوعی است که باید به آن بپردازیم.
وی ادامه داد:در جهت ارتقا سیستم حمل ونقل عمومی اجرای بی ار تی و سیستم تراموا پیشنهاد شده که با بازنگری در مطالعات جامع حمل ونقل ترافیک به زودی در این خصوص تصمیم‌گیری می شود.
وی افزود:مطالعات هر دو طرح در دست اقدام است و بررسی امکان سنجی هر دو مورد ، به طور هم زمان پیش می رود.
وی از انعقاد قرار داد با مشاور در جهت بازنگری در مطالعات جامع حمل ونقل ترافیک خبر داد و افزود:بر اساس مطالعات جدید در مورد برنامه های ترافیک در حوزه شهر تصمیم گیری خواهیم کرد.
شهردار کرمان از باز سازی و نوسازی ۲۳دستگاه اتوبوس خبر داد و یاد آور شد : از این تعداد ۱۳دستگاه آماده و وارد سیستم شده است و ۱۰دستگاه دیگر نیز به زودی آماده و فعال می شود.

وی افزود:از مجموع ۶۰دستگاه که در اختیار شهرداری قرار داشت یک سوم آن به روز و نوسازی شد.

وی همچنین از خریداری ۵دستگاه اتوبوس دست دوم خبر داد و خاطرنشان کرد:ضمن این که یک دستگاه اتوبوس باتغییر کاربری به اتوبوس گردشگری اختصاص پیدا کرد که علاوه بر ایام نوروز قرار است در روزهای خاص نیز سرویس دهی کند.
عالم زاده در ادامه بر توجه جدی به حوزه حمل ونقل عمومی تاکید و تصریح کرد:امیدواریم با بازنگری در طرح جامع ترافیک در زمینه چگونگی اجرای طرح ارتقا سیستم حمل ونقل عمومی به زودی به نتیجه برسیم.
وی افزود:به اجرای طرح تراموا نسبت به بی ار تی به دلیل جذب گردشگر و استفاده از انرژی پاک تمایل بیشتری دارم اما در این مورد باید کار کارشناسی انجام داد و بعد تصمیم گرفت.
مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید tramva۲.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات