اعضای شورا موظفند در راستای توسعه زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی...

اعضای شورا موظفند در راستای توسعه زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی...

آقازاده استاندار استان مرکزی در همایش روز شوراها گفت: امسال شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که بزرگترین وظیفه منتخبان مردم و اعضای شورای اسلامی شهر، جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.
وی اظهار داشت: جلب مشارکت مردمی در کاهش مشکلات شهری، مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی است و شوراها برای تحقق این مهم، باید تلاش کنند.
استاندار مرکزی گفت: شوراها از توده مردم هستند و لازم است این پارلمان کوچک با انسجام و وحدت درونی خود برای رفع مشکلات مردم ثابت قدم باشد.
آقازاده افزود: شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم با مسوولان روند پیگیری و مطالبات را تسریع بخشند و از ایجاد مشکلات بکاهند.
وی اظهار داشت: عدالت یکی از مهمترین اهداف شوراهای اسلامی است که باید مورد توجه اعضای شورا قرار گیرد تا درسایه این هدف، برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عملیاتی شود.
استاندار مرکزی گفت: اعضای شورا موظفند در راستای توسعه زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مردم قدم بردارند و به نشاط و افزایش روحیه مردم اهتمام جدی داشته باشند.
آقازاده افزود: جذب و حمایت سرمایه گذار از مولفه های شورای موفق است و شوراها باید همسو با ظرفیت های منطقه از مشارکت سرمایه گذاران غافل نشوند.
وی اظهار داشت:عملکرد استان مرکزی در تعامل شوراها، همکاری و حمایت مردم و مسوولان موفق بوده است.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: قانون شوراها در حوزه اختیارات تامین منابع مالی بعد از گذشت ۲۰ سال، نیاز به بازنگری دارد و نمایندگان مجلس باید به این مهم توجه کنند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: یکی از تهدیدات شوراها در کشور این است که اعضای شورا تصمیم‌گیری جمعی را فراموش می‌کنند.
در ادامه محسن کوشش‌تبار در همایش روز شوراها ضمن قرائت بیانیه وزیر کشور اظهار کرد: عضویت در شوراهای اسلامی همانند بودن بر روی تیغ دولبه است، شورا نماد بارز یک جامعه برای تصمیم‌گیری جمعی است به این معنی که باید به گونه‌ای رفتار کنند که در یک شورا رفتار شورایی بروز کند.
وی با اشاره به اینکه شورا نباید تحت تاثیر فرد قرار گیرد، افزود: در عملکرد اعضای شورا نباید نظر یک فرد اثرگذار باشد، یکی از تهدیدهای شورا در کشور این است که اعضای شورا، تصمیم‌گیری جمعی را فراموش می‌کنند و خدا نکند پشت این موضوع، منافع شخصی دنبال شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: در استان مرکزی به سبب فرهنگ شورایی موجود از این گونه مشکلات کمتر مشاهده می‌شود و خوشبختانه فرهنگ منفعت‌طلبی وجود ندارد.
کوشش‌تبار بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، اخبار خوبی از استان مرکزی به گوش می‌رسد که این مهم به سبب انجام کار گروهی در استان است. حضور چنین تیم مدیریتی در استان مرکزی نویدبخش امید برای استان است، در شرایطی که رونق دادن به تولید یک عزم جدی است از استان مرکزی بیش از یک میلیارد دلار صادرات غیرنفت صورت گرفته و در بخش اشتغال و کاهش بیکاری جز استان‌هایی است که مسیر مطلوب را طی کرده است.
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در تمام حوزه‌ها در کشور حضور پررنگی دارد، ادامه داد: ارکان استان در اخذ و طلب حقوق شهروندی در دستگاه‌های کشور فعالند و در فضای قانونگذاری و دفاع از حوزه مدیریت شهری و روستایی نمایندگان استان درخشش خوبی داشته‌اند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص ضرورت اشراف به مقررات خاطرنشان کرد: مامن شوراهای اسلامی شهر و روستا تنها شهرداری نیست، شوراها به شدت درگیر شهرداری و شهردار می‌شوند این در حالی است که حیطه کاری آنها به گونه‌ای است که باید روابط را با دستگاه‌های دیگر نیز داشته باشند که عدم توجه به این موضوع یک مشکل در کشور محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: در نسل جدید نتوانسته‌ایم مولفه‌های مشارکت و برگزیده شدن را جا بیاندازیم و مسیر شورا را تقویت کنیم، تاب‌آوری شورا در شنیدن موضوعات نقض و نقدها یکی از شاخصه‌های فرهنگ شورایی است.
کوشش‌تبار تصریح کرد: خوشبختانه یکی از نکات مثبت شکل گرفته در استان مرکزی دریافت گزارشات مثبت در حوزه سرمایه‌گذاری است. در این دوره نیاز است اعتماد سرمایه‌گذار جلب شود چراکه در استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات