مصرف آب نیمی از مشترکان متعارف است

مصرف آب نیمی از مشترکان متعارف است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامرضا محتسبی افزود: آبفای منطقه یک تهران به ۱.۵ میلیون نفر خدمات ارائه می‌کند.
به گفته محتسبی مجموع میانگین مصرف هر واحد (مسکونی و غیرمسکونی) در این منطقه در ماه ۲۳ مترمکعب و متوسط سرانه مصرف واحدهای غیرمسکونی ۴۸ مترمکعب در ماه است؛ البته ۸۲ درصد مصارف آب در منطقه یک به مشترکان مسکونی اختصاص دارد.

۲۰ درصد آب شرب تهران در محدوده زیرپوشش آبفای منطقه یک مصرف می‌شود
به گفته محتسبی مجموع مصرف سالانه آب توسط مشترکان این منطقه حدود ۱۶۱ میلیون مترمکعب است که ۲۰ درصد آب مصرفی تهران را شامل می‌شود.
محتسبی با بیان این‌که سرانه مصرف مشترکان مسکونی آبفای منطقه یک تهران در نیمه نخست پارسال به‌طور متوسط ۱۹ مترمکعب در ماه به ازای هر واحد مسکونی بوده است، گفت: میزان مصرف آب از پنج تا ۴۰ مترمکعب به ازای هر واحد متفاوت است، اما حدود نیمی از مشترکان شرکت بین ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب در ماه مصرف می‌کنند.
محتسبی الگوی مصرف تعیین‌شده برای هر واحد مسکونی با بُعد خانوار چهار نفره را حدود ۱۸ مترمکعب در ماه (۶۰۰ لیتر به ازای هر نفر در روز) عنوان و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های محدوده آبفای منطقه یک شهر تهران، پایین‌بودن بُعد خانوار است و هم‌اکنون بُعد خانوار ساکن در این منطقه به حدود سه نفر رسیده است.
محتسبی خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود مصرف آب یک واحد مسکونی بین پنج تا شش مترمکعب در ماه است، لزوما به مفهوم صرفه‌جویی نیست بلکه ممکن است جمعیت ساکن در این واحد یک نفر یا حداکثر زوج شاغلی باشند که در طول شبانه‌روز، ساعت‌های محدودی در واحد مسکونی مستقر هستند؛ بنابراین میانگین مصرف روزانه و ماهانه این مشترکان کاهش می‌یابد.
معاون درآمد و امور مشترکان آبفای منطقه یک درباره ویژگی‌های رفتاری مشترکان آبفای منطقه یک شهر تهران، گفت: در ساختمان‌های نوساز این منطقه که دارای بیش از ۲۰ واحد هستند، امکاناتی نظیر استخر آب‌ گرم وجود دارد که این موجب می‌شود با بالارفتن تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان، سرانه مصرف آب نیز افزایش یابد.
محتسبی یکی دیگر از دلایل بالابودن مصرف آب در ساختمان‌های پرواحد این منطقه را استفاده از چیلر (سامانه سرمایشی) در ماه‌های گرم سال دانست.
او افزود: به طور متوسط سالانه ۵۰۰ انشعاب در منطقه داریم که از این میزان حدود ۲۰۰ انشعاب، جدید است و ۳۰۰ انشعاب شامل جداسازی به‌ویژه تفکیک کنتورهای تجاری و غیرمسکونی از مسکونی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات