نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه/ جمالی نژاد: کیفی سازی ارایه خدمات به زایران و ترمیم آسیبهای ناشی از سیل در اولویت کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین است

نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه/ جمالی نژاد: کیفی سازی ارایه خدمات به زایران و ترمیم آسیبهای ناشی از سیل در اولویت کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اولویت های کمیته زیر ساخت در سال جاری، ترمیم آسیب های ناشی از سیل، کیفی سازی ارایه خدمات به زایران و تقویت زیرساختها برای ارایه خدمات به زایران درصورت افزایش تعداد آنهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که عصر دوشنبه نهم اردیبهشت در اولین نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که با محوریت مباحث کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین در استانداری کرمانشاه تشکیل شد، سخن می گفت، افزود: از ابتدای سال جاری تکمیل زیرساخت ها و جاده های ارتباطی مراسم بزرگ اربعین در دستور کار قرار گرفته و با توجه به خسارت های سیل به برخی زیر ساخت ها تلاش می کنیم هرچه زودتر بازسازی زیرساخت ها به ویژه جاده های استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در دستور قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به آسیب هایی که سیل اخیر به زیرساختهای مرز خسروی وارد ساخته، گفت: خسارات وارده به پارکینگ های تعبیه شده در مرز خسروی شامل پارکینگ خودروهای شخصی و خودروهای عمومی باید هرچه زودتر ترمیم و دستگاه های خدمت رسان استانی و ملی شامل وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و ... هم باید همکاری های لازم را برای تامین نیازهای زیرساختی این مرز به عمل آورند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه حماسه اربعین موضوع بسیار مهمی است و همه دستگاه ها باید نهایت تلاش خود را برای هرچه باشکوه برگزار شدن آن به عمل آورند، گفت: برای هر مرز مرتبط با اربعین، استان های معین تعیین و وظایف آنها مشخص و ابلاغ شده و ضرورت دارد این استانها مطابق این تکالیف اقدامات و همکاری های لازم را در خصوص تقویت و توسعه زیرساخت ها انجام دهند.

جمالی نژاد همچنین از استان های معین مرزهای اربعین خواست تا حضورشان در تامین زیرساختهای برگزاری این مناسبت مذهبی، موثر و پررنگ باشد و گفت: استان های معین مرزهای چهار گانه اربعین می بایستی تا قبل از زمان حرکت زائران بسوی مرزها، از پیشرفت طرح ها مطابق برنامه زمان بندی ابلاغی، اطمینان حاصل نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه برای ایام اربعین در دستور کار قرار دارد، گفت: یکی از موضوعات مهم مرتبط با این مرز، متوازن و متناسب سازی زیرساخت داخل کشور با کشور عراق از نظر گیت های خروجی و سایر زیرساخت های لازم برای تردد زایرانی است که از ایران وارد عراق می شوند.

وی اضافه کرد: طرح جامع و تفصیلی مرز خسروی برای برنامه ریزی به منظورتوسعه زیرساختهای مرتبط با آن باید توسط استانداری کرمانشاه و مشاور ذی صلاح تهیه و هرچه زودتر به کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور ارسال شود.

جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کمیته زیرساخت به عنوان یکی از کمیته های پانزده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی امور مربوط به پروژه های عمرانی در حوزه های راه های مواصلاتی، زیرساخت های آب و برق، زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی و زیرساختهای اسکان زائران را برنامه ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می نماید و وظایف این کمیته در قالب یک برنامه و نقشه راه تنظیم و به تفکیک مرزهای چهارگانه به استانداری های مربوطه ابلاغ شده است.

وی همچنین گفت: موضوعات مرتبط با خدمت رسانی به زائران و تکمیل زیر ساخت ها باید در استانها پیگیری و نهایی شود و چنانچه موضوعی نیازمند رسیدگی های بیشتر بود، موارد را با جدیت در ستاد مرکزی اربعین حسینی و وزارت کشور پیگیری می نماییم.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات