نصب ۹ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های پروانه دار در تهران بزرگ

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ از جلوگیری از اضافه برداشت ۲ حلقه چاه و نصب ۹ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار طی دو هفته گذشته در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا نیکنام" با اعلام مطلب فوق افزود: طی دو هفته گذشته با تلاش واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و با اخذ دستور قضایی از اضافه برداشت ۲ حلقه چاه با حجم آب صرفه جویی شده ۸۵.۵۰۹ هزار و ۵۰۹ متر مکعب و با دبی ۴ لیتر بر ثانیه جلوگیری و نیز هفت دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های پروانه دار در محدوده عملکرد این امور نصب شد .

وی ادامه داد: با این اقدام سالانه از خروج بیش از ۸۵ هزار و ۵۰۹ متر مکعب از سفره های آب زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات