وسعت آرامستان باغ رضوان ارومیه ۲ برابر می شود

وسعت آرامستان باغ رضوان ارومیه ۲ برابر می شود

رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر آرامستان باغ رضوان ارومیه به وسعت ۱۴۲هکتار است که با الحاق ۱۲۴هکتاردیگر که در دست اقدام می باشد، وسعت آن به ۲۶۶ هکتار خواهد رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ حجت الاسلام و والمسلمین امیر عباس عابدینی با اشاره به تاریخچه آرامستان با غ رضوان  بیان کرد: زمین آرامستان باغ رضوان ارومیه به مساحت ۵۴ هکتار در سال ۱۳۴۹ خریداری شد و اولین فوت شده در سال ۱۳۵۱ در این محل دفن شد.
وی افزود:به طور متوسط ماهانه ۳۰۰ فوت شده و روزانه تقریبا ۱۰ فوت شده در این آرامستان دفن می شوند.
عابدینی با تشریح روند گسترش و الحاق زمینهای مجاور به محوطه باغ رضوان گفت:در سال ۱۳۵۱ شمسی ۷۴ هکتار از زمینهای منابع ملی روستای قره حسنلوو سپس ۱۴ هکتار اززمینهای منابع ملی روستای بادکی به محدوده آرامستان الحاق شدکه نزدیک به ۱۰هکتار آن جهت ایجاد قطعه و راههای دسترسی به قطعات مختلف خاکبرداری ، خاکریزی و تسطیح شده است .
وی ادامه داد:  هم اکنون با پیگیری های متعدد ؛ رای زنی ها و طی کردن پروسه طولانی مدت با ادارات مسکن و شهرسازی ،ثبت اسناد استان و شهرستان ارومیه؛ منابع طبیعی استان و ارومیه و نیز سازمانهای زیربط در حوزه زمینهای منابع ملی؛ موفق شدیم وسعت باغ رضوان را به ۲۶۶ هکتار برسانیم.
رییس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه  افزود:  بزودی با اتمام عملیات راه سازی ، کمربندی صد متری از جنب یادمان شهید باکری عبور خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات