شوراهای اسلامی مظهر مردم سالاری و حاکمیت اداره امور در کشور هستند

شوراهای اسلامی مظهر مردم سالاری و حاکمیت اداره امور در کشور هستند

حمید عشقی شهردار شاهین شهردر دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تبریک روز ملی شوراها گفت: در اهمیت مشاوره و مشورت همین بس که خداوند متعال در قرآن کریم سوره ای به نام " شوری "  نازل فرموده و در این مصحف شریف از حضرت محمد(ص) خواسته در برنامه ها و کارها با صاحب نظران مشورت نماید.
وی در ادامه اظهار داشت: شوراهای اسلامی مظهر مردم سالاری و حاکمیت اداره امور در کشور از پایین ترین تا بالاترین سطح هستند که حتی می توانند مستقیماً لوایح را به مجلس شورای اسلامی ارائه و برنامه هایشان را در کل کشور تبیین نمایند.
عشقی در بخشی از سخنان خود گفت: تمامی نیروهای شهرداری برای تحقق برنامه جامع و مدونی که از سوی شورای اسلامی شاهین شهر تحت عنوان بودجه سال ۱۳۹۸ به شهرداری ابلاغ گردیده ، بسیج شده اند و امیدواریم تا پایان سال جاری فعالیت های عمرانی شایانی را در نقاط مختلف شهر برای شهروندان ارجمند ارائه نماییم.
شهردار شاهین شهر تصریح نمود: از رهنمودها و راهنمایی های تمامی اعضای شورای اسلامی شهر در راستای پیشبرد اهداف عالیه شهر استفاده خواهیم نمود.
عشقی با اشاره به مناسبت های طول هفته از جمله روز ملی شوراها ، روز ملی خلیج فارس، روز ایمنی حمل و نقل، روز معلم و همچنین روز جهانی کار و کارگر افزود: روز جهانی کار و کارگر را به همه کارگران شریف کشور خصوصاً کارگران خدوم و زحمت کش شهرداری شاهین شهر تبریک گفته و از زحمات شبانه روزی آنان تشکر می نمایم.
حسین ابراهیمی رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: جایگاهی که در قانون اساسی برای شورای های اسلامی شهر و روستا مشخص شده بالاتر از دستگاه های اجرایی است بنابراین باید برای حفظ و ارج نهادن به این مهم در راستای خدمتگزاری به شهروندان فهیم شهر از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی و فعالیت سازمان های مردم نهاد در سطح شاهین شهر اشاره گفت: یکی از اقدامات مهم در دوره پنجم شورای اسلامی شاهین شهر استفاده از نخبگان و صاحبان اندیشه در شهر برای تحقق برنامه ها و چشم اندازهای شورای اسلامی است که در همین راستا درصدد تشکیل همیاران شورا هستیم و با راه اندازی این مهم افق های روشن تری برای پیشبرد اهداف عالیه شورای اسلامی در شهر ترسیم خواهد شد.
ابراهیمی با پرداختن به چالش ها و دغدغه های مطرح شده در قانون شوراها گفت: امیدواریم جایگاه واقعی شوراهای اسلامی به منصه ظهور برسد و مطالبات واقعی مردمی تحقق یابد.
گفتنی است در این دیدار از اعضای شورای اسلامی شاهین شهر با اهداء لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهین شهر

    منبع خبر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر

    شهرداری شاهین شهر یک شهرداری در شهر شاهین شهر و میمه می باشد

      نظرات