سمپاشی و محلول پاشی بهاره...

سمپاشی و محلول پاشی بهاره...

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز  عملیات سمپاشی و محلول پاشی بهاره درختان فضای سبز سطح شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، محمد صفدرپور رئیس سازمان از آغاز عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری های گیاهی در فضای سبز پارک ها و معابر اصلی شهر خبر داد.

وی افزود: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار، سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ فضای سبز در پارک ها و معابر اصلی سطح شهرآغاز شده و در حال انجام می باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطر نشان کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، همچنین ناقل بیماری های ویروسی نیز هستند.

صفدرپور با بیان این که عملیات سمپاشی و محلول پاشی درپارک ها و معابر اصلی با حجم پانصد لیتر سم و سیصد لیتر کود مایع در حال انجام می باشد و تاکنون درختان بلوار فردوسی، مدرس، خیابان چهل و پنج متری دانشگاه و پارک بزرگ آزادشهر انجام شده و در ادامه بلوار فرودگاه، نوار سبز شهرک رزمندگان، بلوار استقلال، میدان حج و دیگر مناطق انجام خواهد گرفت.

وی در پایان از شهروندان خواست برای جلوگیری از مسمومیت های احتمالی، مراقبت های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هر چه بهتر عملیات سمپاشی، همکاری های لازم را با عوامل فضای سبز داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات