سد شرفشاه موجب اطمینان و اعتماد مردم و افزایش امید در منطقه است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در آیین افتتاح سد شرفشاه در شهر سومار که با حضور مهندس حاج رسولیها مدیرعامل شرکت منابع آب ایران, نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی, فرماندار شهرستان گیلانغرب و جمعی از مدیران و مردم شهر سومار برگزار گردید, دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری محبوب با ویدئو کنفرانس دستور افتتاح سد شرفشاه را صادر کردند.

مهندس حاج رسولیها در ابتدای این مراسم با اشاره به افتتاح ۴ سد در سنوات قبل در استان کرمانشاه, این سدها را نعمت خوبی برای منطقه دانست و اظهار داشت این ۴ سد به رسالت خود در مدیریت سیلاب درست عمل کردند.  وی با اشاره به اینکه اگر این سدها نبودند خسارت سنگینی به منطقه وارد می شد عملکرد سدهای استان را پایدار و کنترل و مهار سیلاب را خوب ارزیابی کرد. حاج رسولیها با اشاره به اهمیت تامین آب پایدار توسط سدهای استان, حضور خود را به دستور وزیر محترم نیرو در شهرستان گیلانغرب برای آبگیری سد شرفشاه اعلام کرد . حاج رسولیها این سد را برای تامین آب بازارچه مرزی سومار, آب صنایع و کنترل سیلاب و  آبزی‌پروری بسیار با اهمیت خواند.  مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران سد شرفشاه را جزو سدهای بزرگ کشور محسوب داشت که با حجم خاکریزی و سریزی با ظرفیت آب گذری بالا آن را نمونه موفقی از طرح‌های سدسازی دانست .

حاج رسولیها با اشاره به همزمانی سد و توزیع آب در شبکه ها, خاطرنشان ساخت با پیشرفت بالای طرح سد و شبکه بتوان در سال جاری اراضی پایین دست را مشروب ساخت.  وی با اشاره به اهمیت این سد با استفاده از انرژی ثقلی برای انتقال آب در شبکه‌های آبیاری, هزینه انجام شده در سد را ۴۵۰ میلیارد تومان و شبکه‌های آبیاری را ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با ۱۵۰ میلیارد تومانی که از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز تامین می گردد کار این سد تکمیل گردد .

حاج رسولیها در ادامه با استعانت از خداوند منان و کسب اجازه و صدور دستور ریاست محترم جمهوری برای آبگیری سد, از همه عوامل, پیمانکاران, مشاوران و مردم منطقه برای همکاری در اجرای این طرح عظیم تشکر کرد .

در ادامه دکتر حسن روحانی با خطاب به مهندس حاج رسولیها, از همه مدیران و  دست اندرکاران این طرح عظیم و بزرگ سپاسگزاری نمود. دکتر روحانی این سد را عاملی برای بالا بردن امید در منطقه دانست و خاطرنشان ساخت افتتاح این سد برای آب شرب و صنعت و کشاورزی برای مردم ما اطمینان و اعتماد را به همراه داشته و برای ما بسیار مهم است. ریاست جمهوری بیان داشت  این کار عظیم و بزرگ موجب برکت برای این سرزمین و موجب خوشحالی برای همه ملت بزرگ ایران خواهد بود. در پایان با فرمان ریاست محترم جمهوری و با نام خدا و به برکت ماه مبارک شعبان و ماه مبارک رمضان که در پیش روست سد  افتتاح گردید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات