بهره‌برداری از ۵۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت تدبیر و امید/ برخورداری ۸۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه از خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب

بهره‌برداری از ۵۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت تدبیر و امید/ برخورداری ۸۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه از خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب


به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "رضا اردکانیان" در آیین بهره‌برداری از پروژه خطوط انتقال، شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ و آغاز بهره‌برداری از مرحله اول طرح تامین آب بلندمدت شهر پاوه از چشمه هانی کوان که از طریق ویدیو کنفرانس به‌دستور رییس جمهور آغاز شد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال نیز ۱۲ تصفیه‌خانه آب وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: تصفیه‌خانه آب هانی کوان شهر پاوه تا افق ۱۴۱۵ با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به اجرا درآمده است و آب شرب موردنیاز جمعیت ۴۰ هزار نفری افق طرح آبرسانی بلندمدت این شهر را تامین خواهد کرد.
اردکانیان در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه دومین استان کشور به لحاظ جمعیت تحت پوشش و اجرای طرح‌های فاضلاب است، گفت: درحالی‌که به‌طور میانگین ۵۷ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند، ۸۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه، تحت پوشش خدمات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارند.
وی تاکید کرد: برای توسعه طرح فاضلاب شهر کرمانشاه، از اعتبارات بانک توسعه زیرساخت آسیایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار، استفاده می شود و ۷۸۰ هزارنفر از جمعیت این شهر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
وی اجرای طرح های تصفیه فاضلاب را یکی از مسائل مهم امروز دنیا دانست و گفت: استفاده از پساب تصفیه شده و آب خاکستری، هم به لحاظ بهداشت عمومی و هم از نظر اهمیت حفظ محیط زیست، بسیار حائز اهمیت است و پایدارترین و مطمئن‌ترین منابع آب محسوب می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات