تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شهر پاوه به‌ بهره‌برداری رسید

تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شهر پاوه به‌ بهره‌برداری رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با بهره‌برداری از این طرح، شاهد ارتقای چشمگیری در زمینه جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهری در پاوه خواهیم بود.
"علیرضا تخت‌شاهی" با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش افق این طرح (۱۴۱۰)، ۲۰ هزار نفر است، افزود: فاز اول اجرایی این پروژه، برای جمعیت ۱۰ هزار نفر با ظرفیت ۱۷۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز وارد مدار شد.
وی اظهار کرد: مطالعات تصفیه و دفع فاضلاب شهر پاوه با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفاظت از محیط زیست و در نهایت؛ توسعه پایدار منطقه، در سال ۱۳۷۷ توسط مهندسین مشاور جویاب نو آغاز و بخشی از شبکه و تصفیه‌خانه شماره یک تکمیل و مطالعات شبکه و تصفیه‌خانه شماره ۲ نیز در قسمت شمال غربی این شهر در سال ۱۳۹۰ آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر پاوه به روش لجن فعال (هوادهی ممتد) و با قابلیت حذف همزمان مواد آلی نیتروژن و فسفر مشتمل بر واحدهای؛ آشغالگیر، دانه‌گیر، کانال اندازه‌گیری جریان، حوض‌های هوادهی، تانک‌های ته‌نشینی، حوض تماس کلر، ایستگاه پمپاژ پساب و لجن برگشتی، بستر لجن خشک‌کن، ساختمان کلرزنی، دیزل ژنراتور و بلوئرها، ساختمان کنترل و آزمایشگاه به اجرا در آمده است.
وی اعتبار هزینه شده برای تکمیل تصفیه‌خانه شماره ۲ و خطوط اصلی و فرعی متصل به آن را ۱۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد.
تخت‌شاهی در پایان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این فاز، در مجموع مردم شهر پاوه از ۸۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، خطوط انتقال و دو تصفیه‌خانه مجزا مجموعاً با ظرفیت ۶۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز بهره‌مند شدند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات