نشست کمیسیون روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها و مسائل پیش رو

نشست کمیسیون روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها و مسائل پیش رو


نشست کمیسیون روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها و مسائل پیش رو

نشست کمیسیون روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت در شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی در آغاز این نشست مهندس بهادری دبیر اجرایی شورای مرکزی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس که میزبانی این جلسه را برعهده گرفته است تشکر کرد و به بیان دغدغه های خود در مورد تعرفه خدمات مهندسی که در جلسه آینده شورای مرکزی مطرح می شود پرداخت .
وی همچنین از روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها خواست با توجه به این که مرحله نام نویسی داوطلبان عضویت در دوره جدید شورای مرکزی آغاز شده است، درباره نحوه ثبت نام اعضای هیئت مدیره سازمان های استان ها اطلاع رسانی کنند و نامه ای را که در این زمینه از سوی شورای مرکزی به استان ها ارسال شده است، تشریح نمایند .
جلسه روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها با حضور مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی ادامه یافت و در آن سه موضوع اصلی مطرح گردید که نخستین آنها بررسی نحوه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان به عنوان بحث روز جامعه مهندسین عضو سازمان بود.
در این زمینه روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان نظرات خود را ابراز داشتند و قرار شد این نظرات جمع بندی و به مجلس شورای اسلامی منعکس شود.
در همین ارتباط مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی به بیان دیدگاه‌های خود و تشریح تاریخچه این اصلاحات پرداخت و به سوالات برخی از روسای سازمان ها در این ارتباط پاسخ داد.
در نهایت قرار شد در جلسه دیگری موضوع دقیق‌تر بررسی گردد و جمع‌بندی نظرات اصلاحی انجام گیرد.
روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها بر این نکته تاکید کردند که چون آنان و اعضای هیئت مدیره از نزدیک با مشکلات مواجه هستند ، مشکلات را دسته بندی نموده و به صورت مدون ،آنچه را که مورد نیاز جامعه مهندسین عضو سازمان است منعکس می نمایند.
به گفته حاضران خلا هایی در قانون فعلی وجود دارد که بایستی در این اصلاحیه مطرح و جمع بندی مطالب مطرح شده به مجلس شورای اسلامی منعکس گردد.
بحث درباره تعرفه سال ۹۸ خدمات مهندسی، موضوع بعدی نشست روسای کمیسیون سازمان ها بود که چون تا به حال ابلاغیه ای از طرف وزارتخانه دریافت نشده، چارچوب پیشنهادی برای تعرفه سال ۹۸ با توجه به ابلاغ فهرست بهای سال جدید جمع بندی و به صحن شورای مرکزی ارائه خواهد شد تا این شورا با جمع‌بندی نظرات، آن را برای ابلاغ به وزارت راه و شهرسازی ارسال می نماید.
مهندس مقومی دبیر کمیسیون روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها که در گفتگو با روابط عمومی شورای مرکزی سخن می گفت، از طرح اصلاح نظارت ، به عنوان سومین موضوع مطرح شده در کمیسیون روسای سازمان ها یاد کرد و گفت : کلیات نظام نامه ارجاع در جلسه مطرح و مقرر شد با توجه به ابلاغیه ای که روز چهارشنبه از طرف وزارت راه و شهرسازی صادر شده است موضوع دقیق‌تر بررسی و نظرات منعکس گردد.
به گفته وی در این ابلاغیه اصل ارجاع تایید گردیده ولی هنوز جزئیات آن برای روسای سازمان‌ها مسجل نیست.
در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون روسا ، سیستم ارجاع نظارت پویا از استان فارس به رویت حاضران گذارده شد . نرم افزاری که به کمک آن ناظر گزارش‌های خود را شخصاً از محل بازدید ساختمان، برای شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال میکند .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات