جلسه شهردار اهواز با نمایندگان محله نهضت آباد

جلسه شهردار اهواز با نمایندگان محله نهضت آباد

جلسه شهردار اهواز با نمایندگان محله نهضت آباد

شهردار اهواز  با جمعی از معتمدین و نمایندگان محله نهضت آباد در حسینیه رسول اعظم دیدار کرد.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که سنواتی رییس شورای اسلامی شهر نیز حضور داشت، منصور کتانباف پس از استماع سخنان نمایندگان محله نهضت آباد با بیان اینکه محلات قدیمی هر کدام مشکلات خاص خود را دارند اظهار کرد: نهضت آباد یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین محلات شهر اهواز است اما یکی از دلایل مشکلات فعلی نهضت آباد نداشتن طرحی علمی و جامع است که مبنای بهسازی و نوسازی آن باشد. لذا برای این منظور باید طرح بهسازی و نوسازی نهضت آباد از سوی مهندسین مشاور شهرسازی انجام شود.
وی تاکید کرد: در نوسازی محلات قدیمی از جمله نهضت آباد نباید هویت و اصالت آنان را از بین ببرد و طرح باید با مشورت نخبگان و بزرگان محله آماده شود و در نهایت این طرح مبنای تصمیم گیری های بعدی می شود.
شهردار اهواز اجرای طرح TOD  (توسعه حمل و نقل محور) در نهضت آباد را یکی از فرصت های توسعه نهضت آباد قلمداد کرد و افزود: در این طرح که از جانب راه آهن جمهوری اسلامی و با پیگیری مدیرعامل اهوازی این شرکت_آقای رسولی_ در حال انجام است، ایستگاه نهضت آباد یکی از ایستگاههای هدف انتخاب شده و طبق این طرح زمینهای اطراف تبدیل به مجتمع های تجاری، رفاهی و اقامتی  می شود که این امر به همراه قرارگرفتن نهضت آباد در مسیر ریل باس یکی از محرک های توسعه این محله است.
کتانباف با اشاره به دیگر پروژه های مهم این منطقه اذعان کرد: معاونت های حمل و نقل وترافیک و فنی و عمرانی بزودی نظر نهایی خود را در مورد تقاطع غیرهمسطح فلکه دانشگاه اعلام می کنند و سپس مقدمات کار آغاز می شود. ضمن آنکه در خصوص تقاطع غیرهمسطح ابومسلم نیز شهرداری آماده احداث است و اسناد و طراحی های آن نیز آماده است و به محض صدور مجوزات لازم از سوی راه آهن جنوب، پروژه آغاز می شود.
وی وعده داد: پارک کودک که جزو یکی از برنامه های سال ۹۸ شهرداری است، پشت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احداث می شود. لازم است شهرداری منطقه چهار و سازمان پارکها پیگیری لازم را انجام دهند.
شهردار اهواز ادامه داد: مشکلات ترافیکی و اصلاحات هندسی طبق نظر کارشناسان معاونت حمل و نقل ترافیک انجام می شود. ضمن آنکه این معاونت موظف به رفع نواقص تابلوهای راهنمای مسیر در این محله است.
منصور کتانباف در پاسخ اعتراض معتمدین در خصوص پارک حجاب، ضمن تایید نظر ایشان خاطرنشان کرد: پیگیری های حقوقی برای بازپس گیری پارک حجاب نیز در حال انجام است و بزودی از طریق قانونی انجام می شود.
شهردار اهواز در پاسخ به درخواست نمایندگان مردم نهضت آباد در خصوص لزوم احداث فضای فرهنگی قول داد: در صورتیکه در این محله زمین با کاربری فرهنگی و بدون معارض در محله موجود باشد شهرداری با هماهنگی شورای اسلامی شهر جهت احداث سرای محله اقدام لازم را انجام می دهد.
وی با اشاره به دیگر مشکلات محله نهضت آباد اذعان کرد: شهرداری منطقه چهار نواقص خدمات شهری از قبیل همسطح سازی درب های منهول، مخازن زباله و روشنایی را سریعتر برطرف کند. ضمن آنکه اخیراً تکمیل بدنه سازی نهضت آباد به معاونت فنی عمرانی ابلاغ شده است.
کتانباف با اشاره به مصوبات و تعهدات ارگان های دیگر گفت: با انتصاب معاون جدید فنی و عمرانی استانداری خوزستان امکان پیگیری مصوبات قبلی به شکل بهتری وجود دارد.
سپس عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر اهواز در سخنان کوتاهی خطاب به نمایندگان نهضت آباد گفت: شورای اسلامی شهر آماده هرگونه همکاری در جهت رفع مشکلات نهضت آباد و تصویب لوایح لازم در این خصوص است.
گفتنی است در این دیدار که دلف لویمی معاون حمل و نقل و ترافیک، سراج معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، ارش در مدیر منطقه چهار، حاتمی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و جمعی از مدیران شهرداری نیز حضور داشتند، نمایندگان مردم نهضت آباد ضمن تشکر از حضور شهردار اهواز و با بیان مشکلات منطقه، خواستار رسیدگی به معضلات نهضت آباد  شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات