رییس شورا: تشکیل کارگروه ورزشی راهکاری برای تسریع در رسیدگی به مطالبات ورزشکاران /  باید دست در دست هم دهیم و به کمک رهبری کشور را با سرعتی بیشتر به ایده آل ها برسانیم

رییس شورا: تشکیل کارگروه ورزشی راهکاری برای تسریع در رسیدگی به مطالبات ورزشکاران / باید دست در دست هم دهیم و به کمک رهبری کشور را با سرعتی بیشتر به ایده آل ها برسانیم

در تقدیر از جوانان و معلمان ورزش به مناسبت روز معلم و روز جوان؛
رییس شورا: تشکیل کارگروه ورزشی راهکاری برای تسریع در رسیدگی به مطالبات ورزشکاران / باید دست در دست هم دهیم و به کمک رهبری کشور را با سرعتی بیشتر به ایده آل ها برسانیم
رییس شورا: تشکیل کارگروه ورزشی راهکاری برای تسریع در رسیدگی به مطالبات ورزشکاران / باید دست در دست هم دهیم و به کمک رهبری کشور را با سرعتی بیشتر به ایده آل ها برسانیم
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - سید امیر حسن علوی در روز معلم با حضور در جمع مربیان و افتخار آفرینان ورزشی شهر رشت از حوزه های مختلف مانند کوه نوردی، بوکس، بسکتبال، کشتی، کاراته و دفاع شخصی به بررسی راهکارهای حل مشکلات ورزشکاران پرداخت.
رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مناسبت روز معلم و پشت سرگذاشتن روز جوان اراده شورا برای نشستی صمیمانه با مربیان و افتخار آفرینان شهر رشت به جهت نزدیک شدن هر چه بیشتر دغدغه ها و بررسی راهکارهای بهبود شرایط برای افتخارآفرینان دانست و افزود: ورزشکاران انفرادی در رشته های رزمی زحمات و تمرینات طاقت فرسایی را برای کسب افتخار پشت سر می گذارند ولی این زحمات به نسبت رشته های تیمی کمتر دیده می شود.
سید امیر حسین علوی شناخت ظرفیت های طرفین از همدیگر را لازمه این نشست ها برای رسیدن به نتایجی مثبت دانست و بیان دلشت: شورای شهر رشت با تمام دغدغه هایی روزمره، در هر شرایطی مشکلات ورزشکاران و به خصوص افتخارآفرینان را به شکلی ویژه پیگیری نموده است ولی به دلیل نواقصی که در قانون مجلس شورای اسلامی وجود دارد از ایده آلی که مد نظر همه ما می باشد، فاصله داریم.
وی حل بسیاری از مشکلات ورزشکاران و مدال آوران را در اصلاح قانون مجلس عنوان نمود و گفت: برخی از مشکلات ورزشکاران و مربیان مانند بیمه نبودن باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود تا با همت تمام نمایندگان مجلس تبدیل به قانون شود.
رییس شورا از کمکهای سالانه شورای شهر رشت به هیئت های ورزشی خبر داد و اذعان داشت: در استان گیلان طرفیتهای انسانی خوبی وجود دارد ولی به لحاظ مالی در استان دچار مشکلات عدیده ای هستیم و هر چقدر هم که سعی شده این منابع مالی عادلانه تقسیم شود ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداده است و به همین دلیل امکان ارائه برنامه های ایده آل وجود ندارد.
علوی تشکیل یک کارگروه مشورتی را در نزدیک شدن افکار و دغدغه ها بین قشر ورزشکار و اعضای شورا موثر دانست و اظهار نمود: رسالتی که برای شورای شهر تعیین شده، فعالیت در حوزه ورزش همگانی است ولی شورای شهر رشت از آنجایی که افتخارآفرینی ورزشکاران را دارای اهمیت می داند برای این قشر زحمت کش ردیف ویژه ای را در بودجه مصوب نمود.
وی با اشاره به حضور همه جانبه مردم در چهل سال گذشته از عمر انقلاب در همه عرصه هایی که نیاز به حضور بوده گفت: دشمنان ملت ایران پی به قدرت جوانان این مرز بوم برده اند و یکی از دلایلی که فشارهای خود را در این زمان چند برابر کرده اند، تغییر و پیشرفتی است که جوانان در عرصه های مختلف رقم می زنند و بسیاری از این پیشرفتها به دلیل ورود نسل جوان در عرصه های مدیریتی است و ما باید دست در دست هم دهیم و به کمک رهبری کشور را با سرعتی بیشتر به ایده آل ها برسانیم.
بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت نیز بسیاری از مطالبات درخواست شده از شورای شهر را خارج از وظایف شورا و شهرداری دانست و افزود: از شورا به دلیل حمایت از فوتبال گلایه می شود و این در حالی است که بیشترین درخواست از سوی افکار عمومی در حوزه ورزشی برای حمایت از تیم های فوتبال می باشد.
وی شورای شهر دوره پنجم را میراث دار بدهکاری شهرداری و سیاست شوراهای ادوار گذشته دانست و ادامه داد: ورزش متاسفانه به سیاست آلوده می باشد و این یکی از موضوعاتی است که به ورزشکاران صدمه می زند.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به نقص قانون در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عمر اکثر قوانین کشور برای چند دهه قبل می باشد و این قوانین با توجه به شرایط زمانه خود مصوب شدند ولی متاسفانه برای اصلاح و به روز شدن این قوانین در مجلس اراده ای قوی وجود ندارد به همین دلیل ورزشکاران مطالبات خود را باید به یک مطالبه عمومی در سطح کشور تبدیل نموده تا با یک حمایت همه جانبه مشکلات این قشر حل گردد.
در ادامه مربیان ورزشی و مدال آوران ورزشی در عرصه های بین المللی و کشوری با سید امیر حسین علوی و بهراد ذاکری در خصوص مشکلات و دغدغه های خود به گفتگو پرداختند. اعم مشکلات مربیان و مدال آوران عرصه های مختلف، شغل مناسب و امنیت شغلی بود. همچنین افتخارآفرینان عرصه ورزشی از عدم حمایت مسئولان استان از ورزشکاران و مدآل آوران حتی در حد حمایت معنوی، گلایه نمودند.
در پایان مراسم از جوانان و معلمان ورزش به مناسبت روز معلم و روز جوان تحلیل به عمل آمد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات