عملیات پاکسازی حاشیه رودخانه کینه ورس و دریاچه سد کینه ورس با...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،عملیات پاکسازی حاشیه رودخانه کینه ورس و دریاچه این سد با همکاری و مشارکت افزون بر۷۰ نفر از نیروهای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست، مدیران، همکاران و خانواده های کارکنان امور منابع آب ابهر،آموزش پرورش و دیگر ادارات این شهرستان به اجراء درآمد.

مجید طاهری مدیر امورمنابع آب ابهر در این خصوص اظهار داشت: این عملیات در سه منطقه شامل؛ اضلاع شرقی و غربی دریاچه سد کینه ورس، رودخانه کینه ورس پایین ترازسد کینه ورس و رودخانه کینه ورس در محل اتصال به این دریاچه اجرا شد.

وی افزود:در عملیات مزبور با پاکسازی و جمع آوری زباله ها از آلودگی آب آشامیدنی شهرستان ابهر جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب ابهر اذعان داشت: بیشترین حجم این زباله ها مربوط به زباله های دور ریز مردم و گردشگران به خصوص در روزهای تعطیل شامل ظروف یکبار مصرف و پلاستیک بود که به تدریج در طبیعت و یا رودخانه رها شده اند.

طاهری خاطر نشان کرد: این نوع زباله ها سبب برهم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست می شود. اجرای عملیات پاکسازی و جمع آوری زباله های گردشگران در حاشیه رودخانه ها و منابع آبی اثر مثبتی بر ذهن مردم و گردشگران دارد تا از این پس روند ریختن زباله در منابع آب و خاک کاهش یابد.

وی در پایان گفت:حفاظت از منابع آب و خاک وظیفه هر فرد و هر سازمانی است و باید مقوله جمع آوری زباله به ویژه از حاشیه رودخانه ها و منابع آبی برای تک تک مردم نهادینه شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات