فاجعه زیست محیطی در اصفهان

فاجعه زیست محیطی در اصفهان

مقام‌های شهری اصفهان، سرانجام مرگ ۱۲ هزار درخت را در محدوده پالایشگاه تایید کردند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهردار اصفهان از جمله اولین کسانی است که در یک موضع‌گیری صریح، از این موضوع خبر داد و احتمال مرگ درختان در اثر نشت مواد نفتی را مطرح کرد. سقاییان‌نژاد، با اشاره به خشک شدن ۱۲ هزار درخت گفت: در صورتی که مرگ درختان در این منطقه به دلیل نشت مواد نفتی، از سوی کارشناسان تایید شود، فاجعه بزرگ زیست‌محیطی در این شهر رخ داده است. وی با اشاره به نقش فضای سبز اطراف پالایشگاه، در کاهش آلاینده‌ها و بهبود نسبی هوای این محدوده، خاطر نشان ساخت: در صورتی که موضوع مرگ ۱۲ هزار اصله درخت در این منطقه، به واسطه نشت مواد نفتی تایید شود، موضوع در مراجع قضایی به طور جدی، مطرح خواهد شد.

سقاییان‌نژاد، در ارتباط با توسعه پالایشگاه نیز گفت: اگر پالایشگاه چنین مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده باشد، نباید با توسعه ناپایدار چنین مشکلاتی را برای سلامت شهروندان و طبیعت، ایجاد کرد. از دیدگاه شهردار اصفهان توسعه پایدار شرایطی دارد که در آن باید نه تنها جنبه اقتصادی که جنبه‌های انسانی و زیست محیطی هم رعایت گردد.

به گزارش بنانیوز  همچنین محسن رنجبر، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، در این خصوص گفت: از آنجا که شهرداری هر سال هزینه زیادی صرف نگهداری فضای سبز این منطقه کرده در صورت بی‌دقتی هر نهادی در آن موضوع، با مسببان این حادثه از طرق قانونی برخورد خواهد کرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت شهری اصفهان، تاکید زیادی بر حفظ و توسعه فضای سبز داشته است، از این رو این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند. از طرف دیگر رییس ایمنی بهداشت و محیط زیست پالایشگاه اصفهان، در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر گفت: خشک شدن درختان این منطقه مربوط به خشکسالی‌های اخیر است؛ چرا که موضوع در فضای سبز منتهی به سمت شاهین‌شهر هم قابل مشاهده است. دزفولی ادامه داده، با کندن زمین در عمق؛ ما شاهد هیچ نفتی نیستیم و نفت موجود در سطح خاک هم مربوط به سالیان گذشته است. وی در پایان تصریح کرد: هشت شرکت بزرگ نفتی در این منطقه هستند و موضوع را با جدیت دنبال می‌کنند و از ۱۰۰ هکتار زمین نمونه برداری شده و عامل خشک شدن بیشتر این زمین‌ها را می‌توان در مدیریت آبرسانی آنها دانست.

 

 

    نظرات