لزوم افزایش ایمنی در ساختمانهای مسکونی استان یزد

لزوم افزایش ایمنی در ساختمانهای مسکونی استان یزد

عضو هیئت مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به رویکرد نظام مهندسی ساختمان در افزایش ایمنی ساختمانهای مسکونی استان یزد اظهار کرد:در نظر داریم طی تفاهم نامه ای با شرکت توزیع برق، ایمنی ساختمانها را افزایش دهیم تا چیزی به عنوان برق گرفتگی درساختمان ها نداشته باشیم و یا به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان یزد، مهندس محسن صحراکاری اظهار کرد: هرساله در فصل تابستان  آمار زیادی فقط از برق گرفتگی همشهریان عزیزمان به وسیله کولر آبی گزارش می شود  و بسیاری  از آتش سوزیها به دلیل اتصالی برق و رعایت نکردن موارد استاندارد در ساختمانها می باشد که لازم است برای حفظ جان شهروندان،  موارد ایمنی برق را در ساختمان های مسکونی بالا ببریم .

مهندس صحرا کاری با اشاره به موضوع  ارت در ساختمانها گفت: در زمینه ارت با همکاری  شرکت  توزیع برق استان می توانیم شاهد این باشیم که تمام ساختمانها سیم ارت،سیم سوم وکلید محافظ جان داشته باشند، با عنایت به اینکه ساختمانهایی که پروانه ساخت از شهرداری می گیرند یک مهندس به عنوان ناظر تاسیسات برقی نظارت کامل بر تاسیسات  برق دارد و دیگر موارد استاندارد در ساختمان رعایت می شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت:به شرکت توزیع برق استان پیشنهاد داده شده است که  در ساختمانهایی که  بدون مجوز ساخته شده است سازمان نظام مهندسی آمادگی آن را دارد تا سیستم ارت آنها را  بررسی نماید و بعد از رعایت موارد ایمنی، انشعاب  برق  برقرار  شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهندسین اظهار کرد:جهت ارتقاء دانش مهندسین برق، سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی دارد تا کلاسهای طراحی و نظارت کارگاهی را برگزار نماید. همچنین پیشنهاد شده است برای مهندسینی که تازه پروانه نظارت را می گیرند  دوره کارآموزی در نظر گرفته شود.

وی افزود:ازمهندسینی که در زمینه طراحی کارمی کنند تقاضا داریم از چراغ ها و تجهیزات کم مصرف درساختمان استفاده کنند تا همگی به نحو مناسب و درستی از برقی که با زحمت فراوان  تولید می شود استفاده کنیم.

مهندس صحراکاری یازدهم اردیبهشت ماه روز صنعت برق  را به تمام مهندسین و صنعتگران برق تبریک گفت وافزود: درخواست داریم یک روز را بنام صنعت برق به صورت رسمی درتقویم کشور داشته باشیم .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات