برگزاری نشست چهارم کانون تفکر

برگزاری نشست چهارم کانون تفکر

چهارمین نشست کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با حضور اعضای هیئت رئیسه  و جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در محل سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.

در این جلسه، پیرو دومین نشست کانون تفکر، به موضوع «ظرفیت اشتغال مهندسین و ارجاع کار» پرداخته شد. ابتدا دکتر سالاری رئیس سازمان، ضمن اشاره به محدودیت موجود در زمینه اشتغال مهندسان، اعلام کرد که هیئت‌رئیسه سازمان به دنبال آن است که با اخذ نظرات کارشناسی، اقداماتی  در جهت بهبود شرایط کنونی و اخذ رضایت حداکثری مهندسان استان انجام دهد.

وی ضمن اشاره به مسائل حاصل از روندهای پیشین، بیان کرد:  بستر موجود، اقدام‌های مقتضی را دشوار کرده است. به گفته وی، به دلیل غیرشفاف‌بودن و ابهام در وضعیت، امکان رقابتی‌کردن اشتغال مهندسین وجود ندارد زیرا منجر به تشدید رانت خواهد شد. علاوه بر این به دلیل تعدد نهادها و گروه‌های دخیل در این موضوع، لازم است که اقدام‌ها در تعامل و هماهنگی میان آن گروه‌ها تصمیم‌گیری شود.

در ادامه نشست، مهندس معتمد راد- مسئول خدمات مهندسی سازمان- با بیان چالش‌ها و مسائل تعیین ظرفیت اشتغال مهندسین در سال گذشته، برنامه‌ها و تصمیم‌های لازم برای سال جاری را تبیین نمود. همچنین گزارشی از آمارهای اشتغال گروه‌های مهندسی ارائه شد و تاکید گردید که آمارهای مذکور به صورت به‌روز منتشر شود.

همچنین اعضای سازمان نظام مهندسی و مسئولین دفاتر مختلف، ضمن بیان مسائل و چالش‌های موجود در زمینه اشتغال مهندسان و نحوه ارجاع کار به ایشان، پیرامون راه‌حل‌های مختل هم‌اندیشی و گفتگو کردند.  در انتهای جلسه دکتر سالاری ضمن مفید دانستن چنین گفتگوهایی اعلام کرد: این موضوع از دغدغه‌های هیئت‌رئیسه سازمان می‌باشد و به صورت مستمر در حال پیگیری است. همچنین مقرر گردید که به‌منظور دریافت نظرات مهندسان، کانون تفکر سازمان این موضوع را پیگیری نماید تا تصمیم‌های آتی در این زمینه با همکاری و همراهی اعضای سازمان صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات