برای اداره ارزان شهر به کمک معلمان نیاز داریم

برای اداره ارزان شهر به کمک معلمان نیاز داریم

شهردار اصفهان با بیان اینکه بهترین یاران برای بهبود وضعیت شهر معلمان هستند، گفت: معلمان می‌توانند به دانش آموزان نحوه اداره ارزان شهر، راه‌ها و فرهنگ کاهش آلودگی هوا و نحوه کمک به کارگران برای حفظ و نگهداری شهری تمیز را آموزش دهند.

قدرت الله نوروزی در آیین گرامیداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان و مدیران شهری اظهار کرد: معلم همانند بارش بارانی است که بر کویر خشک و تفتیده اندیشه بشری می‌بارد و انسان که بهترین مخلوق بشری است را هدایت می‌کند،  به همین دلیل او را از جمله کسانی می‌دانند که شغل انبیا دارد.

وی با بیان اینکه معلمی عشق، ایثار، فداکاری و هدایتگری است افزود: احترام به معلم، احترام به همه است، زیرا معلم است که می‌تواند جامعه را نجات دهد و اگر وجود نداشت آموختنی هم در کار نبود.

شهردار اصفهان گفت: امیدوارم با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر که در مصوبه‌ای اقدامات خوبی برای حمایت از آموزش و پرورش و معلمین اختصاص داده‌اند بتوانیم تعامل بهتری با آموزش و پرورش داشته و خدمات بهتری ارائه دهیم؛ اگر این تعامل میان آموزش و پرورش و شهرداری وجود داشته باشد رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه معلمان می‌توانند در زیست‌پذیری شهر و بهبود کیفیت خدمات شهر کمک‌های زیادی انجام دهند اضافه کرد: بهترین یاران برای بهبود وضعیت شهر معلمان هستند. برای نگهداشت شهری با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر،  مساحت ۲۰ هزار هکتار ی و با محیطی بالغ بر ۴۵ میلیون مترمربع برای تمیز کردن و هشت هزار و ۲۰۰ کیلومتر خیابان و سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز که محیطی برای زندگی سالم شود همه باید کمک کنند.

وی تصریح کرد: روزانه هزار تن زباله باید از این شهر بیرون برود. اگر همه به این نتیجه برسیم که به دانش‌آموزان و خانواده‌ها تفهیم کنیم این زباله‌ها در خانه تفکیک شود یک اقدام محیط زیستی است اما اگر چنین نشود هزار تن زباله باید به محلی منتقل شود که پس از تفکیک هر بخشی از آن ۵۰۰ تن زباله‌ها دفن شود که این زنگ خطری برای شهر است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: سال گذشته به خاطر حفظ هویت این شهر برای آبیاری درختان ۳۳ هزار تانکر، آب خریداری و همچنین تصفیه‌خانه پساب احداث کردیم؛ در حالی‌که می‌توانیم با مصرف بهینه و اقدامات صحیح بخشی از این مشکل را حل کنیم. اگر بخواهیم کیفیت خدمات را افزایش داده، شهر را زیست‌پذیر کرده و از آلودگی نجات دهیم، همچنین ترافیک را کاهش و امید را افزایش دهیم به کمک معلمان برای آموزش صحیح به دانش‌آموزان نیاز داریم.

نوروزی اظهار کرد: معلمان می‌توانند به دانش آموزان نحوه اداره ارزان شهر، راه‌ها و فرهنگ کاهش آلودگی هوا و نحوه کمک به کارگران برای حفظ و نگهداری شهری تمیز را آموزش دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات