برنامه های فرهنگی بایستی متناسب با همه‌ی سلیقه ها برگزار شوند

شهردار کرمان در همایش پاسداشت فردوسی:

برنامه های فرهنگی بایستی متناسب با همه‌ی سلیقه ها برگزار شوند

علی رغم وجود امکانات، از محدود بودن تعداد برنامه های فرهنگی در کرمان افسوس می خورم

شهردار کرمان گفت: علی رغم وجود امکانات و سالن های متعدد در شهر کرمان، برنامه های فرهنگی به صورت بسیار محدود برگزار می شود و این جای تاسف دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در همایش بزرگداشت فردوسی که با حضور جمعی از مسولان و ادب دوستان برگزار شد با اشاره به وجود تعداد زیاد مفاخر فرهنگی در کرمان افزود: همانگونه که مسئولان به فکر مسکن، تغذیه و مسایل مادی مردم هستند باید نیازهای فرهنگی آنها را نیز مدنظر قرار دهند و این امر مرهون آن است که به موضوعات فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تشکر از اندیشه سرای فردوسی به واسطه برگزاری این همایش تصریح کرد: امیدواریم این گونه برنامه ها کمک کند تا مردم از خانه های خود بیرون بیایند  و از اجرای برنامه های فرهنگی استفاده کرده و لذت ببرند.

شهردار کرمان با تاکید بر این که باید برای تمامی سلیقه ها در جامعه برنامه های فرهنگی تدارک ببینیم افزود: اگر متناسب با تمامی اقشار جامعه برنامه فرهنگی داشته باشیم، به تدریج  شاهد توسعه فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

شهردار کرمان تصریح کرد: توسعه عمرانی محقق نمی شود مگر این که ما مسیر توسعه فرهنگی را در پیش گرفته باشیم و  تمام کشورها چه توسعه یافته و چه در حال توسعه به این نتیجه رسیده اند.

عالم زاده با اشاره به این که کرمان به لحاظ هویت تاریخی و فرهنگی چیزی از شهرهای دیگر کم ندارد گفت: اگر هر ماه برنامه فرهنگی داشته باشیم، موجب می‌شود که در سال تعداد قابل توجهی از مردم در برنامه های فرهنگی مشارکت داشته باشند. بنابراین باید از امکانات موجود برای فراهم آوردن این شرایط استفاده کرد.

شهردار کرمان ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این برنامه ها افزود: شهرداری کرمان در کنار فرهنگ دوستان قرار دارد و در حد توان خود از آنها حمایت می کند.

عالم زاده در ادامه خواستار توسعه‌ی انجمن ها و تشکل های فرهنگی شد و خاطرنشان کرد: این توسعه باعث شکل گیری تقاضای عمومی در حوزه فرهنگ می‌شود و مسلما مسئولان ناگزیر خواهند بود تا به هر شکل به این تقاضای عمومی پاسخ دهند.

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، معلمان را سرمایه فرهنگی جامعه دانست و گفت: از استاد سلاجقه به واسطه شاگردی در محفل ایشان و تلاش‌شان برای آموزش تشکر می کنم.

شهردار کرمان ادامه داد: امروز که با آقای نیکپور معلم دوران تحصیلم دیدار کردم  شوق دیدار با او باعث شد  تا   تک تک معلمان خود را پیدا کرده و از آنها قدردانی کنم.

لازم به ذکر است این همایش توسط اندیشه سرای فردوسی و با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در سالن بسطامی بوستان مادر برگزار شد.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات