شرکت سرب و روی مهدی آباد تا پایان سال ۹۸، ملزم به استفاده از پساب...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد اظهار داشت: شرکت سرب و روی مهدی آباد تا پایان سال ۹۸، ملزم به استفاده از پساب تخصیص یافته شده است و در غیراینصورت، تخصیص باطل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، جلسه تعیین تکلیف پساب تخصیص داده شده با حضورمدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد، نماینده سازمان آب و فاضلاب یزد، مدیرعامل موسسه کوثر وکارشناسان شرکت آب منطقه ای یزد در اتاق جلسات مدیرعامل برگزار شد.

محمدمهدی جوادیان زاده در این جلسه با بیان اینکه استفاده بهینه از پساب تصفیه شده فاضلاب یزد، از اولویت های شرکت  است اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای یزد با بررسی بافت خاک و شیب زمین، امکان انتقال پساب را بررسی کرده است و با همکاری مرکز بهداشت و سازمان محیط زیست بحث بازچرخانی پساب عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: موسسه کوثر نیز آمادگی خود را برای استفاده از پساب تخصیص یافته اعلام کرده است و در آینده ای نزدیک بخش عمده ای از دریاچه تخلیه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مشکل پشه و بوی بد فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب استان باید اقدامات لازم را انجام دهد، خواستار رفع اتهام کامل در این حوزه شد و عنوان کرد: اگرچه نباید از شناسایی دیگر پتانسیل های تولید پشه در منطقه غافل شد اما راه اندازی تصفیه خانه تکمیلی و پاکسازی نخاله های موجود از دیگر راهکارهای رفع این مشکل می باشد.

جوادیان زاده بازچرخانی پساب را به عنوان یکی از محورهای برنامه سازگاری با کم آبی در یزد عنوان کرد و افزود: یزد در این حوزه به دلیل وجود تصفیه خانه تکمیلی و خط انتقال در بین استان ها پیشرو است و برای رفع کامل مشکل بوی بد فاضلاب و پشه در بلند مدت این طرح اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در پایان خواستار ورود سازمان محیط زیست به مسئله شد و اظهار کرد: حتی اگر صنایع و مجموعه های آلاینده منابع آب شناسایی شوند، اجرای قانون در این زمینه برعهده سازمان محیط زیست است اما فرآیند بررسی مشکل برای رفع کامل آن در سال های آینده ضروری است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات