برگزیدگان جشنواره ملی داستانی آب معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره ملی داستانی آب معرفی شدند


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دبیر هنری این جشنواره در این باره اظهارداشت: فراخوان این جشنواره از دی ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال انجام و ۴۷۰ اثر دریافت شد و پس از بررسی این آثار ۱۴۰ اثر توسط هیاتی متشکل از داستان نویسان مجرب انتخاب و به مرحله بعد یافتند.
سلمان باهنر خاطرنشان کرد: داوران جشنواره در نهایت ۱۵ اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند که با اهدای لوح و جوایز نقدی از آنها تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، در بخش نویسندگان بزرگسال برای کودکان و نوجوانان، نفیسه حاجی الاحمدی از تربت جام با داستان "سوراخ" اول شد، ولی الله نصری از اصفهان با داستان "شکوه زاینده رود" رتبه دوم را به خود اختصاص داد و خورشید پورمحمدی از نجف آباد اصفهان با داستان "آب ذردک و غول ماهی بدجنس" در رده سوم ایستاد.
نفرات اول تا سوم این بخش به ترتیب مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، یک میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی دریافت کردند.
در بخش نویسندگان کودک و نوجوان، متین میرجانی از اصفهان با داستان "پازرد" در رده اول قرار گرفت، فاطمه محمدی از اصفهان با داستان "قطرات" دوم شد و مهسا جدیدی از گلستان با داستان "عطر عطش" عنوان سوم را به خود اختصاص داد.
به نفرات اول و دوم این بخش مبلغ یک میلیون تومان و به نفر سوم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی اهدا شد.
همچنین در این بخش ایلیا رادنیک از اصفهان با داستان "در جستجوی زندگی" رتبه تقدیری را از آن خود کرد.
در بخش داستان و نزدیک سه نفر بطور مشترک حائز رتبه چهارم، ۲ نفر بصورت مشترک حائز رتبه سوم، سه نفر بصورت مشترک حائز رتبه دوم و یک نفر عنوان نخست را به خود اختصاص دادند.
پروین برهان از اصفهان با داستان "درخت گردوی جوان کُش" با کسب عنوان نخست جایزه پنج میلیون تومانی این بخش را به خود اختصاص داد.
در این بخش مهدی عباسی از کرج با داستان "دبه‌ها و جبه‌ها"، امیر رضا بیگدلی از تهران با داستان "ورود سگ به پارک ممنوع " و مهران فانی از فارس با داستان "پروانه در باد" بصورت مشترک عنوان دوم را به دست آوردند و هر یک از آنها جایزه سه میلیون تومانی را از آن خود کردند.
هریک از برگزیدگان رتبه سوم این بخش جایزه ۲ میلیون تومانی دریافت کردند که این جایزه به احسان مصلحی از اصفهان با داستان " مقنی " و رستم سلطانی از کرمان با داستان "بادهای بیابانگرد" رسید.
همچنین مصطفی هژبری از خراسان رضوی با داستان گالوانیزه، یاسمن اکبر پور از تهران با داستان " بلوار آیینه خانه " و مریم زارعی از بوشهر با داستان فواره خون عنوان چهارم را به خود اختصاص داند و هر یک جایزه یک میلیون تومانی را به دست آورند.
در این مراسم از پوستر دومین جشنواره ملی داستانی آب رونمایی شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات