شب شعر شیراز برگزار شد

شب شعر شیراز برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در آیین شب شعر شیراز گفت: تلاش داریم سالانه به مناسبت ۱۵ اردیبهشت ماه (روز شیراز) برنامه شب شعر حضور شاعرانی از اقصی نقاط کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر گشتاسبی راد در این آیین که با عنوان «شیراز جنت تراز» که در باغ جهان نما برگزار شد، عنوان کرد: اگر آیین شب شعر شیراز به صورت سالانه تدوین و اجرایی شود شاعرانی که در این آیین حضور پیدا می کنند اشعاری در وصف شیراز ارائه می کنند.
معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: یکی از اهدافی که برگزاری نخسین شب شعر شیراز دنبال می کند پاسداشت فعالیت های مفاخر ادبیات استان است.
گشتاسبی معتقد است که هفته شیرازی فرصتی مناسب برای ارائه ظرفیت ها و پتانسیل های شیراز در ادبیات مدرن است تا بتوان در کنار ادبیات کلاسیک، جایگاه فارس را در ادبیات مدرن نیز ارتقا بخشید.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: در هفته شیراز سعی شد تا لهجه شیرازی و اشعاری که در این سبک گفتاری سروده شده است نیز در جشنواره ای مجزا خوانش شود.
براساس این گزارش، نخستین شب شعر شیراز با عنوان «شیراز جنت تراز» با حضور شاعرانی چون محمدعلی بهمنی، گروس عبدالملکیان و عبدالجبار کاکایی و شاعران نام آشنای شیراز در باغ جهان نما برگزار و از فعالیت های دکتر محمود طاووسی به پاس بیش از پنج دهه فعالیت ادبی تقدیر شد.
محمود طاووسی که ۱۶ بهمن سال ۱۳۱۶ در همدان به دنیا آمد زبان‌ شناس و پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی است که سال ها در بخش زبان و ادبیات دانشگاه شیراز به فعالیت پرداخته است. وی مولف ۱۷ عنوان کتاب در زمینه ادبیات است که از جمله مهم ترین این کتاب ها می توان به تصحیح کتاب تذکره مرات الفصاحه، دیوان وصال شیرازی، تذکره شعاعیه، دیوان نثار شیرازی و عشره کامله اثری از وقار شیرازی اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات