رنگهای ضد آب مقاوم برای سطوح گچی و سیمانی تولید شد

رنگهای ضد آب مقاوم برای سطوح گچی و سیمانی تولید شد

www.BanaNews.irپژوهشگران کشور رنگهای ضد آبی را برای سطوح گچی، سیمانی و سفال تولید کردند که در برابر سرما و رطوبت مقاوم است و دچار انبساط و انقباض نمی شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسماعیل حسین زاده بهرمند- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با اجرای این پروژه موفق به تولید رنگهایی برای سطوح گچی، سیمان، سفال و آجر سه سانت شدیم، گفت: ماندگاری این پوششها ۶ برابر رنگهای ساختمانی است ضمن آنکه از ویژگیهای ضد اسیدی و قلیایی نیز برخوردار است.

وی ماندگاری این پوششها را به دلیل خاصیت نفوذ پذیری بالا بر روی سطوح دانست و اظهار داشت: پس از ایجاد این پوششها بر روی سطوح گچی، سیمان، سفال و آجر سه سانت در سطوح نفوذ می کند و این امر موجب افزایش پایداری آن می شود.

حسین زاده، با اشاره به عملکرد این رنگها، یاداور شد: رنگهای تولید شده عمل بتونه کردن قبل از رنگ آمیزی سطوح را نیز انجام می دهند از این رو با ایجاد این رنگ سطوح را یک دست می کند.

مجری طرح ضد آب بودن را از مزایای این پوششها ذکر کرد و یاداور شد: این رنگها سازگار با هر نوع آب و هوایی است به گونه ای که شرایط محیطی از جمله سرما، گرما و رطوبت باعث انبساط و انقباض رنگ نمی شود در نتیجه ترک می خورد و پس از مدتی پوسته نخواهد شد.

این محقق با تاکید بر اینکه این محصول در رنگ بندیهای متنوعی چون سفید، مشکی، قرمز، سبز و آبی عرضه می شود، خاطرنشان کرد: پوششهای اختراعی که به ثبت رسیده است در شهرداری، سازمان آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی قابل استفاده است.

 

    نظرات